به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه‌های علمیه تا 25 فروردین ماه تمدید شد.

زمان ثبت‌نام پذیرش متمرکز رشته‌های تخصصی سال تحصیلی 97- 1396 ویژه برادران تا تاریخ اواخر اسفند اعلام شده بود.

طلاب علاقه مند برای ثبت نام و اطلاعات بیشتری می‌توانند به سایت سایت WWW.MT.ISMC.IR مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09127526145 تماس حاصل نمایند.

در حال حاضر بیش از 40 رشته در سطوح مختلف 2، 3 و 4 در قم و 12 استان دیگر کشور این مراکز تخصصی مشغول فعالیت می‌باشند که هرساله با طی کردن مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون به صورت متمرکز و مصاحبه طلاب پذیرش‌شده و بعد از گذراندن واحدهای درسی، فارغ‌التحصیل مراکز تخصصی  می‌شوند.

ثبت‌نام بیش از 20 هزار نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه

آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم تودیع مدیر حوزه علمیه استان قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه همه ما موظف هستیم از مدارس  علمیه صیانت کنیم، اظهار داشت: امسال شاهد حضور بیش از بیست هزار علاقه مند ورود به حوزه‌های علمیه هستیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: آنچه در مجموعه حوزه‌های علمیه مهم است، مسئله کیفیت می‌باشد و اگر حتی هزار نفر هم ثبت نام کرده بودند بازهم تکیه بر روی کیفیت ارائه مدنظر بود و البته کمیت نیز در جای خود بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قم ادامه داد: بحث تحول در حوزه علمیه از ماه‌های پیش در حال انجام بود به طوری که بخشی از این تحولات در راستای پویایی مجموعه حوزه‌های علمیه انجام‌شد و در جلسه‌ای که در مشهد صورت گرفت، تصمیم بر آن شد با توجه به نزدیکی حوزه علمیه قم با مرکز مدیریت، بحث مدیریت منطقه‌ای قم با فاصله کمتری صورت گیرد و این مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه بود که این فاصله کمتر شود.

وی با بیان این که امروز شاهد تکریم از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال هستیم بیان داشت: کلیه پرسنل و دست‌اندرکاران حوزه علمیه قم باید از فردا به همان وظایف که عهده دار هستند با قو ت بیشتر انجام وظیفه کنند و اگر دغدغه و برنامه کاری بود بنده و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری به‌عنوان قائم‌مقام در خدمت آنها خواهیم بود.

لزوم استفاده هنرمندانه حوزویان از قلم و بیان در تبلیغ دین

حجت‌الاسلام رضا برنجکار با بیان اینکه بی شک تأثیر قلم زیبا مثل بیان زیباست، همچنان که معجزه قرآن نیز همان قلم و بیان زیباست اظهار داشت:باید توجه داشت که ارزش‌های انقلابی همان ارزش‌های اسلامی در عرصه اجتماع و جامعه است به‌خصوص این‌که ما با قلم زیبا و هنری و بیان هنرمندانه و متعهدانه می‌توانیم عموم مردم را با اصل دین و زیبایی‌های آن‌ها بهتر و بیشتر آشنا کنیم.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران همچنین ادامه داد: خود نوشتن و قلم به دو شکل ممکن است؛ یکی این که قلم در راستای مباحث تئوریک و نظری برای دانشمندان و اهل علم بکار رفته شود و دیگری هم این که قلم در راستای ترویج معارف دین برای جوانان و عموم مردم مورداستفاده قرار گیرد که همه این‌ها جزو رسالت‌های کلیدی حوزه است.

وی بابیان این‌که اساس تشکیل حوزه برای فهم و درک دین و تبلیغ آن است، گفت: با عنایت به این که مخاطب قلم هم فرهیختگان هستند و هم عموم مردم، لذا تبلیغ دین از این منظر دارای اهمیت ویژه‌ای است، به این معنا که در راستای تبلیغ و ترویج دین، قلم و نویسندگی آن هم به شکلی که عموم مردم بفهمند و درک کنند یک ضرورت است.

استاد حوزه افزود: طبعاً لازم است که در این راستا گروهی از طلاب با همت عالی خود در این بخش‌ها فعال شده و توانمندی‌هایشان را به منصه ظهور برسانند تا ما بتوانیم به یاری الهی از ابزار قوی قلم و هنر به تبیین و ترویج آموزه‌های دینی در سطح جامعه بپردازیم.

حجت‌الاسلام برنجکار با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و به‌خصوص در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: برای ترویج و تبیین ارزش‌های انقلابی و اسلامی که مدنظر رهبری است، حوزه‌ها باید انقلابی باشند تا بتوانند با روحیه انقلابی به هدایت مردم بپردازند، چون مردم به حوزه‌ها و علما نگاه می‌کنند و طبعاً از این منظر تأثیر می‌گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610879
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.