به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به 2 مورد بی‌‍‌توجهی در مرکز استان اظهار داشت: مصلا یکی از زیرساخت‌های مهم دینی که متأسفانه کمک‌ها به ویژه در این دولت ضعیف‌تر شده است.

 وی با اشاره به ردیف بودجه مصلا افزود: سال 95 یک ریال بودجه به مصلا داده نشد اما پای گزارش‌ها که می‌رسیم چیزی که می‌گویند با واقعیت مطابقت ندارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وعده جهانگیری برای پرداخت بودجه ساخت مصلا بیان کرد: جهانگیری در 2 سفری که به استان دادشتند وعده‌هایی دادند اما عملیاتی نشد.

نکونام با اشاره به وضعیت حوزه مرکز استان خاطرنشان کرد: 5 سال است که دنبال گرفتن زمین برای ساخت حوزه هستیم اما امروز و فردا می کنند.

وی گفت: می‌گویند یک آقای مقدم نامی در وزارتخانه است که گفته بروید بگویید مقدم اجازه دادن زمین برای ساخت حوزه را نمی‌دهد، مگر این آقا در وزارتخانه سلطنت می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مدت‌ها بودم می خواستم این گلایه‌ها را بکنم اما صبر کردم تا اقدامی انجام شود، تصریح کرد: چرا یک استان باید قربانی سلایق این آقایان شود.

نکونام با اشاره خطر نفوذ سکولارها در نظام تصریح کرد: گاهی ما تعابیری از دولتمردان می‌شنویم که نگران می‌شویم مبادا سکولارها در کشور نفوذ و حاکم شوند، سکولارها کسانی هستند که می‌خواهند دین را از سیاست جدا کنند و اسلام را به حاشیه ببرند.

وی با بیان اینکه در رسانه ملی یک آقا به یک مجتهد دینی ایراد می‌گیرد که چرا در مسائل اقتصادی نظر می‌دهد، بیان کرد: عالم دینی در همه عرصه‌ها صاحب نظر است و باید نظارت کند و ضعف ‌را بگوید.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به دغدغه‌های اهل تقوا در این روزها گفت: امروز آزمون و امتحان بزرگ، تکلیف سیاسی، اجتماعی و انقلابی انتخاب مدیر لایق برای اداره کشور است، اهل تقوا باید در انتخابات مواردی از جمله دعوت از دیگران به حضور در انتخابات، حضور عالمانه و عدم توجه به جناح گرایی را مورد توجه قرار داده و در انتخاب اهل تحلیل باشد.

نکونام با بیان اینکه انتخابات تعیین مدیریت کشور است، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری هر جا مدیران لایق و انقلابی هستند کارها پیش می‌رود و مشکلی نیز وجود ندارد، جایی مشکلات حل نمی‌شوند که مدیران نالایق هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات تعیین مدیران لایق است، تصریح کرد: فرد شجاع و متکی به توانایی‌های داخلی و کسی که به بیگانه بی‌توجه است انتخاب شود.

 امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید مؤمن نباید نسبت به کفار محبت کند و برای آنها استغفار و دعک کند، گفت: کسانی که کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و به نام اسلام رحمانی معتقد هستند که مؤمن و کفار به یک چشم باید نگاه شوند، جواب این آیه را چه می‌دهن، کسی که ایمان نیاورده و بر علیه شما شمشیر می‌کشد، بر علیه کشور مدام توطئه می‌کند از نظر برخی جهنمی نیست پس معلوم می‌شود که این افراد در آیینشان محکم نیستند.

نکونام با بیان اینکه امروز روز سلامتی نامگذاری شده است، گفت: ایجاد زمینه سلامتی برای همه افراد از ضرورت‌های جامعه است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف زمینه اصلاح افراد را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607456
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.