به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با کاروان زیارتی حرم حضرت معصومه(س) از منطقه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان تاریخچه‌ای ولایی دارد اظهار داشت: در آیاتی از سوره انفال ویژگی‌های مؤمنان واقعی بیان‌شده است.

وی بابیان اینکه افرادی که دارای این ویژگی‌ها هستند مؤمن واقعی به شمار می‌روند، افزود: دل‌های آن‌ها با شنیدن نام خدا تکان می‌خورد، چراکه قیامت را باور داشته و عظمت و قدرت خداوند را به یاد می‌آورند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید براینکه مؤمنان در برابر نام خدا بی‌تفاوت نیستند، تصریح کرد: مؤمنان افرادی هستند که به‌جای توکل بر مال و مقام و فرزند بر خدا توکل دارند و با تلاوت آیات قرآن ایمانشان افزایش میابد.

وی با اشاره به اینکه نماز زنگار گناه را از قلب انسان پاک می‌کند، ادامه داد: مؤمنان به نماز اهمیت بسیار می‌دهند، تا از این طریق به نورانیت رسیده و از زشتی‌ها به دور باشند.

مرجع تقلید شیعیان دیگر ویژگی مؤمنان را انفاق برشمرد و گفت: همه انسان‌ها می‌توانند این صفات را در خود تقویت کرده و مؤمن واقعی شوند، چراکه برنامه جامع سعادت دنیوی و اخروی در آیات قرآن کریم ذکرشده است.

وی در پایان دیدارکنندگان را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: پدران شما ولایتمدار بوده و سیستان و بلوچستان دارای سوابق تاریخی بسیار است، بنابراین شما نیز سعی کنید دین خود را تقویت کرده و جوانانتان را حفظ کنید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 606569
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.