با پیگیری‌هایی که از سوی ناشنوایان استان اردبیل انجام شد قرار است به زودی سامانه پیامکی 115 اورژانس در اردبیل راه‌اندازی شود که ناشنوایان می‌توانند در مواقع نیاز با این سامانه ارتباط داشته باشند
.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل ولی یعقوبی  در جلسه با مدیر عامل انجمن خانواده ناشنوایان اردبیل و اعضای هیات مدیره انجمن و جمعی از ناشنوایان استان در بهزیستی اردبیل با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تسهیلات مسکن برای خانواده های بیش از دومعلول و یا دو معلولی که باهم ازدواج کرده باشند ارائه می‌شود، گفت: این تسهیلات  از محل تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و تمامی معلولان و ناشنوایانی که شرایط فوق را دارند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اساسی بهزیستی استان اردبیل حمایت همه‌جانبه از قشر ناشنوایان است که در این زمینه ارائه تسهیلات ازدواج و مسکن به ناشنوایان مبنای کار قرار گرفته است تا مشکلات این قشر دلسوز به زودی برطرف شود.

یعقوبی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های بهزیستی استان اردبیل ارائه تسهیلات اشتغال به قشر معلولان و ناشنوایان است، بیان کرد: در این زمینه ناشنوایان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و بتوانند با ایجاد شغل و حتی کارآفرینی گام بزرگی در پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه بردارند.
 
وی از برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش زبان اشاره ناشنوایان  توسط رابطین ناشنوا به کارکنان برخی دستگاه‌های اجرایی که ناشنوایان  در حل مشکلات و مسائل روزمره با آنها در ارتباط‌اند خبر داد و افزود: این امر می‌تواند در خدمات‌دهی به قشر ناشنوایان بسیار موثر باشد.
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سامانه پیامکی اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس 110 برای ناشنوایان خبر داد و گفت: در این زمینه با پیگیری محمدعلیزاده، مدیر عامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل برنامه‌ریزیهای مهم انجام شده است.
   
در ادامه مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل افزود: با پیگیری‌هایی که از سوی ناشنوایان استان اردبیل انجام شد قرار است به زودی سامانه پیامکی 115 اورژانس در اردبیل راه‌اندازی شود که ناشنوایان می‌توانند در مواقع نیاز با این سامانه ارتباط داشته باشند.
سمیه محمدعلیزاده با رایزنی‌های انجام شده و حمایت مسئولان بهزیستی استان سامانه پیامکی آتشنشانی و پلیس 110 برای سهولت ارتباط ناشنوایان راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: این امر می‌تواند در سهولت ارتباط ناشنوایان موثر واقع شود و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار ناشنوای استان اردبیل خواستار راه‌اندازی سامانه‌های فوریتی اورژانس، آتشنشانی و پلیس 110 در استان هستند، گفت: انتظار می‌رود این سامانه‌ها هرچه زودتر راه‌اندازی شوند تا قشر ناشنوایان در مواقع ضروری از این سامانه‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل گفت: از دیگر مطالبات 5 هزار ناشنوای اردبیلی ارائه تسهیلات اشتغال، مسکن و ازدواج است که در این زمینه انتظار می‌رود بهزیستی اردبیل و مسئولان حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا دغدغه این قشر دلسوز برطرف شود.
 
محمدعلیزاده افزود: ناشنوایان نیز همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از خدمات مختلف را دارند چرا که این قشر دلسوز ظرفیت‌های بسیاری دارند که می‌توانند با حمایت مسئولان این ظرفیت‌ها را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکوفا دهند.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.