معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ما راه‌اندازی اندیشکده توسط معاون پرورشی فرهنگی در تمام استان‌های کشور است، اضافه کرد: اندیشکده اردبیل را به عنوان اولین اندیشکده کشور به رسمیت خواهیم شناخت.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مهدی فیض در همایش معاونان پرورشی، فرهنگی و آموزش و پرورش سراسر کشور در خانه معلم اردبیل با اشاره به  برنامه‌ریزی برای اجرای 30 برنامه مختلف در بین دانش‌آموزان کشور در تابستان سالجاری گفت: هر هفته دو برنامه در این زمینه اجرا می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشیم .
 
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:  در حال حاضر 25 هزار پایگاه ثابت تابستانی در سطح مدارس، ورزشگاه و مراکز مختلف در سطح کشور راه‌اندازی شده که در این خصوص 5 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش پایگاه‌های تابستانی قرار گرفته است.
 
فیض با بیان این که در ایام تابستان برنامه‌های مختلف معاونت فرهنگی آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم اجرای این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی و آموزشی اجرای مسابقات قرآنی است که در این زمینه سی و پنجمین مسابقات قرآنی به میزبانی اردبیل ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود و این مسابقات در سطح بالایی دیده شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  هدف از این گرهمایی را بازنگری و تامل دوباره در مورد ماموریت معاونت پرورشی دانست که در سند تحول بنیادین نیز به‌ آن اشاره شده است.

وی با اشاره به بازنگری‌ در فعالیت‌های معاونت پرورشی خاطرنشان کرد: با توجه به اقتضاء زمانی و با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی بازنگری‌هایی در فعالیت‌های معاونت پرورشی انجام خواهد گرفت. بطوریکه در این ساختار جدید معاونت پرورشی پرسنل جدیدی برای آموزش و پرورش تحمیل نخواهد کرد و در این ساختار فعالیت‌های معاونین پرورشی را با توجه به نیازهای روز و در قالب یک اندیشکده تعریف خواهد شد.
فیض با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی ما راه‌اندازی اندیشکده توسط معاون پرورشی فرهنگی در تمام استان‌های کشور است، اضافه کرد: اندیشکده اردبیل را به عنوان اولین اندیشکده کشور به رسمیت خواهیم شناخت.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از طرح‌های آموزش و پرورش را اجرای طرح مدرسه مطلوب عنوان کرد و افزود: این طرح بر اساس سند تعاون بنیادین استخراج شده که مدارس باید دارای کتابخانه و نمازخانه مجهز باشند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس کشور در حاضر از نمازخانه مجهز برخوردار هستند، یادآور شد: همچنان که کلاس اولویت اساسی یک مدرسه هست ایجاد وتجهیز نماز خانه نیز باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان جز اولویتها باشد.
 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.