به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد زنجانی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان اردبیل افزود: 550 میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته که برای نصف جمعیت ساکن استان در آن ناکافی است.
وی میزان جمعیت اردبیل را 610 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این میزان جمعیت در سال های گذشته با مهاجرت روستاییان و شهروندان دیگر شهرستان های استان به این تعداد رسیده است .
فرماندار اردبیل افزود: مهاجرت به شهرستان اردبیل باعث ایجاد شهرک های جدیدی شده که خدمت رسانی به این آنها مستلزم وجود اعتبارات بیشتر است.
زنجانی با اشاره به مشکلات متعددد در شهرک های جدید اردبیل بیان کرد: پنج شهرک نو ساخته در اردبیل وجود دارد که به خدمات عمومی از جمله مدرسه ، مسجد و سایر مراکز خدماتی نیاز دارند.
وی در ادامه الویت طرح های عمرانی اردبیل را تکمیل طرح های نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصدی عنوان کرد و گفت: در سالجاری هر گونه احداث ، خرید و اجاره از محل اعتبارات ممنوع است.
وی افزود: همچنین تکمیل طرح های مرتبط با اقتصادی مقاومتی در استان نیز از اولویت های کاری سالجاری می باشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به حوادث غیر مترقبه وقوع یافته در استان از اختصاص اعتبار 230 میلیارد ریالی از محل حوادث غیر مترقبه به این استان در سال گذشته خبر داد.
مسعود امامی یگانه افزود: این میزان اعتبار برای 34 طرح خسارت دیده از سیل در استان مصوب شده و تاکنون 34 درصد از آن نیز تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: این اعتبارات در بین دستگاه های جهاد کشاورزی و امور آب و مسکن توزیع شده تا خسارت های وارده به کانال های آب و پل های روستایی و پروژه های سدسازی جبران شود.
شهرستان اردبیل بعنوان مرکز استان با سیل مهاجرت از شهرهای و روستاهای همسایه مواجه است . در حالی که جمعیت این استان در سرشماری سال 90 کمی بیش از 500 هزار نفر بود این تعداد در سرشماری سال 95 به 610 هزار نفر افزایش یافته است و این در حالی است که جمعیت اغلب شهرستان های استان روند کاهشی داشته است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.