به گزارش ایرنا ، قادر هنرمند روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تاریخ برگزاری جشنواره ملی توانمندی عشایر خلخال پیش از این 15 اردیبهشت اعلام شده بود که به علت وجود شرایط نامساعد جوی و بارندگی های شدید امکان برگزاری این برنامه ملی در شهرستان فراهم نشد.
او گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه پایان مبارک رمضان هم اکنون زمینه لازم برای برگزاری این جشنواره در 16 تیر امسال در منطقه ییلاقی آب کلیه روستای لنبر از توابع بخش مرکزی خلخال در مرز مشترک ییلاقات استان اردبیل با استان گیلان فراهم شده است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و خواسته مقام معظم رهبری به صورت عینی و عملی در زندگی عشایر استان اردبیل نمود پیدا کرده و جشنواره ملی عشایر در خلخال با هدف معرفی توانمندی ها و قابلیت های عشایر استان اردبیل برگزار می شود.
او افزود: برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، پخت غذاهای بومی و محلی ، معرفی تولیدات دامی عشایر ، اجرای موسیقی سنتی ، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی و بازی های بومی و محلی برای این برنامه ملی پیش بینی شده است.
فرماندار خلخال نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری جشنواره توانمندی عشایر در خلخال گفت: امکانات این شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بکار گرفته شده و مسوولان اجرایی نیز در این کار مشارکت خواهند داشت.
فریدون بابایی افزود: جامعه امروزی نیازمند برگزاری چنین برنامه هایی برای افزایش روحیه نشاط و شادابی در بین مردم بوده و فرمانداری خلخال برای اجرای چند جشنواره با عناوین مختلف در طول سال برای رسیدن به اهداف نشاط اجتماعی برنامه ریزی می کند.هنرمند اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی توانمندی عشایر استان اردبیل به میزبانی خلخال با حضور عشایری از همه استان های عشایر نشین کشور ، همچنین رئیس سازمان عشایر ، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و میهمانانی از سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد.
نخستین جشنواره ملی توانمندی عشایر استان اردبیل به میزبانی خلخال با حضور عشایری از همه استان های عشایر نشین کشور ، رئیس سازمان عشایر ، رئیس سازمان بسیج عشایر کشور و میهمانانی از سراسر میهن اسلامی در خلخال برگزار خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل که از 2 ایل بزرگ شاهسون و قره داغ تشکیل شده دارای 15هزار و 192خانوار و 80 هزار نفر جمعیت می باشد. این عشایر در 572 قشلاق و هفت زیست بوم ، 51 سامانه ، 45 طایفه و یک هزار و 527 اوبه مشغول گذران زندگی هستند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.