به گزارش ایرنا ، دولت لطفی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: برای اجرای پروژه های تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی 38 درصد از فضاهای آموزشی در استان یک هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین این اعتبار می توان به استاندارد سازی تمام فضاهای آموزشی موجود مورد استفاده امیدوار بود.
وی با اشاره به وضعیت اعتباری نه چندان خوب سال گذشته گفت محدودیت های اعتباری سال گذشته و تخصیص تنها 22 درصد از اعتبار پیش بینی شده برای طرح های آموزشی موجب شد تا بسیاری از پروژه های نوسازی و مقاوم سازی در دست اجرای اداره کل نوسازی مدارس استان نیمه کاره رها شود.
وی با بیان اینکه نحوه توزیع اعتبارات ملی پروژه های آموزشی به تناسب میزان تخصیص استانی است افزود: در حالی که میانگین تخصیص اعتبارات پروژه های آموزشی در استان اردبیل 14 درصد است این میزان در برخی از مناطق استان از جمله خلخال کمتر از پنج درصد است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به درحال اجرا بودن 12 پروژه آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان خواستار تکمیل طرح ها قبل از آغاز سال تحصیلی جدید شد.
فریدون بابایی با قول مساعد برای افزایش سطح اعتبارات فصل آموزش امسال در شورای برنامه ریزی گفت: اعتبارات در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان باید برای پروژه های مصوب شورای برنامه ریزی شهرستان هزینه شود.
بر اساس آمارهای موجود خیرین مدرسه ساز استان اردبیل در جریان 17 جشنواره مدرسه سازی برگزار شده در استان ، 352باب مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.
به دلیل وجود مشکلات فضای آموزشی در برخی از مدارس استان اردبیل هنوز کلاس های درس بصورت دو نوبته برگزار می شود طوری که در پارس آباد 55 درصد مدارس ، در مشگین شهر 50 درصد مدارس ، در اردبیل 30 درصد ، در نمین 10 درصد و در گرمی 6 درصد مدارس دو نوبته است که برای خروج این مدارس از دو نوبته باید فضاهای آموزشی جدید احداث شود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.