به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: در دولت تدبیر و امید پهنای باند اینترنت در این استان پنج برابر افزایش یافته و شهرستان های اردبیل ، سرعین ،خلخال ،مشگین شهر و پارس آباد به سیستم فورجی ارتقا یافته اند.
وی بیان کرد: همچنین 950 روستای استان به سیستم فورجی ارتقا یافته و حدود 500 روستا هم در آینده نزدیک به این سیستم مجهز خواهند شد.
وی از افزایش کابل گذاری فیبر نوری در استان خبر داد و افزود: یک هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل کابل گذاری شده و تمام خانه ها مجهز به فیبر نوری خواهند شد.
استاندار اردبیل بابیان اینکه در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات یک شاهراه اطلاعاتی باز شده است ، گفت: به همان میزان که حوزه ارتباطات گسترش یافته به همان میزان هم آسیب پذیری امنیت افزایش یافته و لازم است امنیت ارتباطات و اطلاعات هم به همان میزان تامین و برقرار شود.
خدابخش تامین امنیت در حوزه فن آوری ارتباطات و اطلاعات را ضروری دانست و افزود: اگر اتفاقی در این مورد در سازمان ها و بانک ها بیفتد آثار سوء خود را برجای خواهد گذاشت و نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی تعامل بیشتری با اداره کل فن آوری ارتباطات واطلاعات داشته باشند.
وی ضریب امنیتی فن آوری ارتباطات واطلاعات در استان اردیبل را 69 درصد اعلام کرد و گفت: شاخص استاندارد سازی فن آوری اطلاعات در استان از 54 درصد در سال 92 در حال حاضر به 69 درصد رسیده است.
استاندار اردبیل بیان کرد: فضای مجازی فضایی است که قوانین خاص خود را دارد و امروزه تهدیدها در قالب شبکه‌های رایانه‌ای و مخابراتی رو به افزایش است که باید جلوی این تهدیدها گرفته شود.
خدابخش اضافه کرد: بخش‌های کلیدی اقتصاد از جمله امکانات دولتی و خصوصی، بانکداری و امور مالی، حمل‌ونقل، تولید، پزشکی، آموزش و پرورش و دولت همگی برای انجام عملیات روزانه وابسته به رایانه هستند که باید ضریب امنیتی فن آوری ،ارتباطات و اطلاعات در این سازمان ها افزایش یابد .
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.