نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولتمردان باید برای ماه مبارک رمضان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دومین مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم اردبیل با بیان اینکه برای استقبال از ماه مبارک رمضان باید جشن ویژه‌ای گرفته شود، گفت: رمضان جزو شعائر الهی است و شرافتی که خداوند به رمضان داده است، بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه باید اهمیت ویژه‌ای به قرآن داده شود، افزود: چرا باید در ماه رمضان قرآن در شهر ما خود را نشان ندهد؟

عاملی با بیان اینکه اگر دو هفته قبل از ماه مبارک رمضان جشن بگیریم، هیبت رمضان را می‌رسانیم، گفت: ماه، ماه قرآن باشد و مساجد بسته باشند، اصلا شایسته جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه قرائت یک آیه قرآن در ماه رمضان ثواب قرائت کل قرآن را دارد، تصریح کرد: انتظار داریم قرائت قرآن در مساجد رشد یابد و همچنین مبادا روحانیت از مراسم‌ها حذف شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه قرآن نمودی از دارایی حضرت حق است، خاطرنشان کرد: قرآن ظاهری زیبا و باطنی عمیق دارد و همچنین خداوند ثواب هزار ماه عبادت را در یک شب قدر به انسان داده است.

وی با گلایه از اینکه این چنین جشن‌ها و برنامه‌هایی نباید دولتی یا شبه دولتی باشند؛ بلکه باید مردم پای کار بیایند، افزود: دین و فرهنگ و مدنیت ما در حال تاراج و غارت است که باید با توجه به مفاهیم قرآنی جلوی آنرا بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن اظهارتاسف از اینکه که برای فرهنگ در کشور حسابی باز نشده است، افزود: متاسفانه در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هم دیدیم که کاندیداها در مورد فرهنگ صحبت نکردند و در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون فرهنگی مشتری ندارد.

عاملی با بیان اینکه دولتمردان باید برای ماه مبارک رمضان سرمایه‌گذاری کنند، افزود: امید می‎‌رود برای سال آینده سرمایه‌گذاری شود و از دو هفته قبل شور و نشاط و جشن در شهر حاکم باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.