مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت : دو هزار و ۸۴۹ نفر تحت پوشش برنامه تامین خدمات مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی در استان اردبیل هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با بیان اینکه با اشاره به برنامه تامین خدمات مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی، گفت: توانمندسازی خانوارهای آسیب پذیز و تقویت بنیه اقتصادی خانواده ها هدف اصلی این برنامه است .

وی خدمات مالی نظیر سپرده ها، وام، انتقال پول و بیمه، افراد آسیب پذیر از لحاظ اقتصادی، کارگاه‌های کوچک و وام‌های کوچک با هدف خود اشتغالی از مولفه‌های اصلی این برنامه است، افزود: در این برنامه چهار گروه بهزیستی، عوامل اجرایی محلی و منطقه‌ای، بانک کشاورزی و نهادهای مالی دخیل هستند .

ستاری تاکید کرد: هدف این برنامه صرفا وام نیست؛ بلکه ابعاد مختلف زندگی را شامل می‌شود .

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۴۹ نفر در استان اردبیل درگیر این طرح هستند، افزود: این برنامه دارای دو منبع مالی پس‌انداز شخصی و وام بانک کشاورزی است .

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه وام بانکی با نرخ 18 درصدی و بروکراسی اداری از مشکلات این طرح هستند، افزود: ما نیز درخواست داریم از محل صندوق توسعه مناطق محروم به گروه‌ها کمک شده و از تجریه کشور ترکیه نیز استفاده شود.

سلیمان زاده مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل نیز با اشاره به برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای رونق تولید و اشتغال، گفت: ایجاد نیروگاه، بهره‌برداری بهینه از منابع آب‌های مرزی و مشترک با رعایت حقابه‌های بین‌المللی و توسعه بهره‌برداری از آب‌های غیرمتعارف از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به بسته تامین مالی و سرمایه‌گذاری، افزود: پیگیری تامین منابع مالی طرح‌های انتقالی آب از قزل‌اوزن به استان اردبیل از طریق فاینانس خارجی و طرح‌های شبکه سبلان و گیوی از بانک توسعه زیرساخت آسیایی در حال انجام است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.