به گزارش ایرنا محمدرضا جعفری روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان همدان اظهار کرد: فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز در راستای اعتلای روز افزون علم، دانش، فرهنگ و ادب در جامعه است و نیکوکاران با ساخت مدرسه در یک جهاد مقدس به نوعی برای آخرت خود سرمایه گذاری می کنند.
وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز ، فرزندان جامعه را فرزندان خود می دانند و با احداث مدارسی زیبا و مناسب و فراهم کردن امکانات مورد نیاز و وسائل کمک آموزشی مجهز به جذب دانش آموزان به عرصه علم و دانش کمک می کنند.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس، مدرسه سازی را مصداق صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: مسئولان با شوق و رغبت باید این کار را ادامه و مدرسه سازی را مورد توجه قرار دهند.
جعفری در خصوص برگزاری 19 دوره جشنواره خیران مدرسه ساز در کشور اظهار کرد: خیران نیکوکار در نخستین دوره برگزاری این جشنواره، بیش از 180 میلیارد ریال تعهد کردند که این رقم در جشنواره نوزدهم به هشت هزار و 700 میلیارد ریال رسید.
در این آئین از مادران شهیدان فانوسی و صالحی و خانواده چند تن از خیران متوفی مدرسه ساز استان همدان تقدیر شد.
از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه ساز در استان همدان در سال 77 تاکنون 245 طرح آموزشی ، ورزشی و پرورشی توسط خیرین مدرسه ساز در سراسر استان احداث شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.
تعداد کلاسهای تحویل شده از سوی خیرین یک هزار و 468 واحد با زیر بنای بیش از 172 هزار متر مربع بوده که بیش از 20 درصد کلاس های موجود در استان است.
همچنین 2 هزارو 997 نفر از فرهنگیان استان همدان نیز با اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.
از زمان تشکیل مجمع خیرین مدرسه سازی در سال 77 تاکنون بیش از 700 خیر مدرسه ساز در استان با این مجمع همکاری کرده اند که 181 نفر از این نیکوکاران به امر مدرسه سازی پرداخته اند و بقیه آنها با اهدای زمین ، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می کنند.
در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان خیران حدود 270 میلیارد ریال برای مدرسه سازی در استان تعهد کردند که 67 در صد آن محقق شده است .
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181 /6993
خبرنگار: الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.