رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیش بینی خرید  بیش از 530 هزار تن گندم  در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، عدیل سروی در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزای استان با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی جاری 299هزار و 400 هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که پیش بینی می کنیم از این میزان سطح زیر کشت از نظر آماری راندمان،  بیش از 664هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به میزان عملکرد گندم آبی ود یم در استان گفت : متوسط عملکرد گندم آبی در استان 4448 کیلوگرم در هکتار و در اراضی دیم 1546 کیلوگرم در هکتار است که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری میزان خرید گندم به بیش از 530 هزار تن برسد .

در خصوص آمار سطح زیر کشت و پیش بینی عملکرد زارعت جو در سالجاری نیز بیان کرد : در مجموع 87 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به زیر کشت جو رفته است . متوسط عملکرد مزارع آبی سه هزار 431 کیلوگرم در هکتار و اراضی دیم یک هزار و 401 کیلوگرم در هکتار است بطوریکه پیش بینی می شودکه امسال 167 هزارتن خرید جو داشته باشند.

سروی در خصوص وضعیت ناوگان برداشت غلات در استان نیز افزود :در سال 95 افزون بر 50 میلیارد تومان تسهیلات خرید مکانیزاسیون پرداخت شده است . بطوریکه افزایش ماشین آلات کشاورزی و بخصوص کمباین‌های مجهز برداشت عملاً باعث افزایش راندمان تولید  شده است .

به گفته وی اصلاح و معرفی ارقام با تولید بالا و مقاوم به آفات و امراض توسط محققین استان ، اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی و رعایت اصول تغذیه گیاهی قدمهای اساسی در افزایش تولید گندم در استان داشته است.

 سروی با یادآوری اینکه ناوگان مکانیزاسیون برداشت اردبیل یکی از ناوگانهای مجهز و مطرح کشور است، خاطرنشان کرد: و در این راستا علاوه بر برداشت کامل غلات و سایر محصولات استان سالانه به بیش از هشت استان دیگر نیز در امر برداشت مساعدت می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.