اسلام شاهرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن گندم خطرناک ترین آفت برای این محصول کشاورزی به شمار می رود که از درون دانه گندم تغذیه می کند و از محصول فقط پوسته به جا می ماند.
وی اظهار کرد: این آفت از نیمه دوم بهمن ماه در مزارع گندم به شکل سن مادر ریزش و شروع به وارد آوردن خسارت می کند و از اوایل فروردین ماه نیز پوره های این آفت ظاهر و موجب خسارت می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با آفت سن گندم در بیش از سه هزار و 500 هکتار از مزارع هفت شهر جنوب استان کرمان مبارزه شد و تمام سعی ما بر این است امسال هم از وارد آمدن خسارت به محصول گندم این منطقه جلوگیری شود.
طبق پیش‌ بینی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امسال 170 هزار تن گندم از 37 هزار هکتار مزرعه این منطقه برداشت می ‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش 10 تا 15 درصدی تولید این محصول را در این منطقه داریم.
جنوب کرمان یکی از مناطق پیشرو در خرید تضمینی گندم است و 10 مرکز در این منطقه وظیفه خرید گندم را برعهده دارند و در حال حاضر هم برداشت گندم از مزارع شهرستان های کهنوج و قلعه گنج اغاز شده است.
قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی یکهزار و 300 تومان، گندم درم یکهزار و 330 تومان است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان کرمان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.