اقبال عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید و اشتغال ، به فرموده رهبر فرزانه انقلاب بعنوان 2 اولویت مهم برای همه دست اندرکاران نظام در سال 96 تکلیف شده و در استان اردبیل در ادامه برنامه های قبلی سعی و تلاش خواهد شد کرد طرح های راکد و طرح هایی که با ظرفیت پایین کار می کنند کماکان در اولویت پرداخت تسهلات قرار گرفته و فعال شوند.
وی اضافه کرد: براساس همین رویکرد ستاد تسهیل و رفع موانع را جدی تر دنبال کرده و تسهیلات پرداختی همچنان رصد می شود تا در مسیر تولید و اشتغال بکار گرفته شود.
عباسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اصل اساسی است و اقدام و عمل هم یک راهبرد همیشگی است افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح های عمرانی اشتغال زا و تسهیل گر در بخش زیر ساخت های اقتصادی مانند پارک علم و فناوری، منطقه ویژه اقتصادی، بندر خشک، و در بخش صنایع تبدیلی هم توسعه و تکمیل کارخانه های آرتاپلاست ،کارخانه فرنج فرایز ، کشتارگاه صنعتی مرغ و همچنین پارچه بافی های شهرک صنعتی در دستور کار قرار خواهند گرفت.
معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استاندار اردبیل بیان کرد: طرح های اشتغال زای دیگر هم از قبیل شیرآلات قهرمان، کامیون سازی ارباب کندی ، ورود به فاز اکتشاف در سه زون معدنی مطالعه شده استان، پایاب سدهای 20گانه، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و chp های 10گانه، هتل، متل و آپارتمان های گردش پذیر، تکمیل طرح بزرگ پل معلق ، طرح های خدماتی تفریحی بین راهی، تعاونی های تولید زعفران، برنج و پسته کاران در شهرستانها، آموزش و تقویت بازرگانان استانی برای تجارت آسانتر و آگاه تر، واگذاری طرح های عمرانی و اقتصادی به بخش خصوصی برای مشارکت های مردمی از جمله طرح هایی هستند که در اولویت قرارمی گیرند.
عباسی با اشاره به جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی در استان افزود:از طریق دستگاهای فرهنگی،اجتماعی ومراکز دانشگاهی نیز نسبت به فرهنگ سازی و جلب و جذب شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی برنامه های مختلفی تهیه و پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
خبرنگار:یعقوب شاددل ** انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.