همزمان با روز بزرگداشت شهدا از سه عنوان کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل رونمایی شد.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کتاب های " وصیت نامه کامل شهدای استان اردبیل"،" ردپای دیرین" و " دنه دنه یاقوت" از جمله کتبی است که امسال با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ و منتشر و 22 اسفند 95  در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این کتب حجت الاسلام مسعود رجب نژاد از اساتید حوزه و دانشگاه استان اردبیل با تکریم همسران و مادران شهدا گفت: همه ما مدیون امام راحل و آن امام مدیون امامان معصوم (ع) و آنها هم مدیون حضرت رسول گرامی هستند و هر کس در این خط باشد، عزت می یابد.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین چهار فرزند برومند داشت و همه آنها را تقدیم حمایت از ولایت و امام زمان خود کرد، افزود: مادران معظم شهدای ما نیز راه حضرت ام البنین را رفتند و با اقتدا به آن بانو فرزندان خود را به جبهه های نبرد فرستادند و صبر پیشه کردند.

رجب نژاد بیان کرد: شهدا در زندگی از ما سبقت گرفتند و از ما می خواهند در کارهای خیر از همدیگر پیشی بگیریم و در این صورت است که انقلاب ما تدام یافته و تحویل دستان مبارک حضرت ولی عصر (عج) خواهد شد.

وی با اشاره به جاودانگی شهید و قداستش افزود: منطق شهید اندیشه ولایت و اصلاح جامعه است و اولین قطره ای که از خون شهید به زمین ریخته می شود تمام گناهانش پاک می شود و شفاعت کننده ما در دنیا و آخرت می شود .

کتاب وصیت نامه کامل شهدا در 10 دفتر به کوشش دکتر "منوچهر اکبری" همراه با نسخه الکترونیکی با همکاری اداره کل اسناد و انتشارات و آثار و اسناد بنیاد توسط نشر شاهد آماده شده است.

در این مجموعه نفیس بعد از آوردن مشخصات عمومی شهید عبارت های کلیدی وصیت نامه و سپس اصل وصیت نامه با دست خط شهدا آمده است.

رد پای دیرین نیز زندگینامه شهید روحانی "نادر دیرین" می باشد که این کتاب به سفارش و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل توسط ناصر ملایی و خدیجه سلمانی تدوین، مصاحبه و گردآوری شده است.

این کتاب در 168 صفحه به مجموعه‌ای از خاطرات دوستان و همرزمان شهید دیرین همچون نقش شهید دیرین در پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت در پایگاه بسیج مسجد یساول اردبیل، تشکیل انجمن اسلامی در مدرسه، تربیت جوانانی که امروزه بسیاری از آنها در کشور مسئولیت دارند و حضور در لبنان و فعالیت‌های تبلیغی شهید در آن کشور پرداخته که توسط «نشر مجنون» به چاپ رسیده است.

کتاب دنه دنه یاقوت نیز مجموعه اشعار پدر معظم شهید مرحوم " اسد اله وثوقی ایرانی" است که توسط شهاب الدین وطن دوست گردآوری و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهیه شده و انتشارات خط هشت چاپ و نشر کرده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.