نادر دست نشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : من مطمئنم که با وضعیت به وجود آمده ، هم نساجی و هم خونه به خونه متضرر شدند و متاسفانه از این وضعیت فقط برخی استان ها علیه فوتبال ما استفاده می کنند.
شهرآورد 2 تیم خونه به خونه و نساجی مازندران عصر دیروز دوشنبه به خاطر درگیری هواداران این تیم ها نیمه تمام ماند.
درگیری لفظی با نخستین گل مسابقه که توسط بازیکنان نساجی در دقیقه 15 به ثمر رسید آغاز شد و با گل تساوی خونه به خونه در دقیقه 40 به اوج رسید.
بر اساس اعلام اورژانس 115 بابل ، در این درگیری که سرانجام با دخالت نیروی ضد شورش پایان یافت ، 57تن مصدوم شدند که تا پایان شب گذشته همه مصدومان به جز یک نفر از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص شدند.
این مسابقه به نیمه دوم نرسید و به خاطر وضعیت ایجاد شده بازیکنان تیم نساجی حاضر به ورود به زمین نشدند و قرار شد فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم گیری کند.
دست نشان گفت : این بی نظمی ها حق فوتبال مازندران را در بعد کشوری نابود خواهد کرد و متاسفانه مازندران در سال های دور هم از این ناحیه ضربه های زیادی خورده بود.
وی با بیان اینکه ورزشگاه بابل ، قائمشهر ، ساری و یا نوشهر که در فوتبال استان مطرح هستند، باید زیرساخت های مناسب برای مسابقات حساس نیستند ، افزود : اگر تماشاگر فوتبال در ورزشگاه جایگاه داشته باشد ، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
یکی از عوامل تشدید کننده درگیری روز گذشته میان هواداران 2 تیم مازندرانی ، کنده شدن فنس جداکننده تماشاگران نساجی از زمین بازی بود که سبب شد تا آنها وارد زمین شوند و کنترل از دست برگزار کنندگان خارج شود.
ورزشگاه 7 تیر بابل پنج هزار نفر ظرفیت دارد در حالی که مسابقات حساس فوتبالی در مازندران گاهی تا 2 برابر این تعداد تماشاچی را به خود جلب می کند.
سرمربی خونه به خونه گفت : حاشیه های به وجود آمده اصلا زیبنده فوتبال مازندران نیست و از این که افرادی که عاشقانه برای تشویق تیم محبوبشان به ورزشگاه آمدند و با بی مهریی هایی مواجه شدند، واقعا عذاب وجدان دارم.
وی گفت : متاسفانه در برخی ورزشگاههای کشور توهین و فحاشی به نوامیس بازیکنان و مربیان داوران می شود و این اتفاق ها بسیار بد و ناخوشایند است و لازم است متولیان امر جلوی این مسائل ضدفرهنگی را بگیرند و با هرکسی که مسبب این رخدادهاست ، برخورد جدی کنند.
** دربی درنیمه اول تماشاگر پسند بود
سرمربی تیم خونه به خونه مازندران همچنین درخصوص عملکرد 2 تیم نساجی و خونه به خونه در نیمه نخست این مسابقه گفت که هر دو تیم خوب بازی کردند و یک قدم هم پا پس نکشیدند و اینکه کدام تیم برتر بوده ، قضاوتش بر عهده تماشاگران است .
دست نشان افزود : هم نساجی فوتبال خوبی داشت و هم تیم خونه به خونه که میل زیادی به پیروزی خانگی داشت و اینکه چه کسی باعث تحریک در این مسابقه و تماشاگران شد، من ندیدم.
وی ادامه داد : آرزو قلبی من این است که این اتفاق ها در ورزشگاههای ما دیگر به وجود نیاید و در ورزشگاه های خودمان با دیدن یک فوتبال زیبا ، کام تماشاگران مان را هم شیرین کنیم.
سرمربی تیم خونه به خونه مازندران در خصوص پیش بینی از رای احتمالی ازسوی فدراسیون فوتبال نیز گفت : برای من اصلا نوع رای فدراسیون مهم نیست ، اینکه یک جوان و یک بیگناه به خاطر برخی کم کاریها آسیب ببیند، در شان فوتبال ما نیست چرا که ورزشگاههای ما دارای حرمت وقداست هستند.
** تاکنون چنین صحنه هایی را ندیدم
حسین مسگری ساروی ، سرمربی تیم نساجی مازندران هم در گفت و گوی کوتاهی که دوشنبه شب با خبرنگار ایرنا انجام داد ، گفت : تاکنون چنین صحنه های ناخوشایندی را در فوتبال مازندران ندیده بودم و شما رسانه ها بهتر از من آنچه را که در زمین مسابقه رخ داد مشاهده و ثبت و درج کردید.
شهرآورد مازندرانی تیم های خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر در حضور بیش از پنج هزار تماشاگر عصر دوشنبه در ورزشگاه هفتم تیر بابل درحالی به تساوی 1 بر 1 دو تیم انجامید، که بازی در همان نیمه نخست پایان وبه نیمه دوم نرسید.
ازجمله حواشی به وجود آمده در این مسابقه درگیری میان هواداران دو تیم که با دخالت ماموران انتظامی قابل کنترل نبود و 57 مصدوم بر جای گذاشت ، سرانجام با دخالت نیروی ضد شورش جمع و جور شد ، اگر چه هر دو تیم با توجه به وضعیت ایجاد شده عطای ادامه بازی در نیمه دوم را به لقایش بخشیدند و ورزشگاه هفتم تیر را ترک کردند.
وضعیت ایجاد شده هم اکنون شرایط را برای هر 2 تیم مازندرانی که در جایگاه ششم و هفتم جدول لیگ دسته یک قرار دارند ، سخت کرده است .
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.