باز از آسمان ولایت، اختری تابیده و جهان مادی بشری را مملو از رحمت و بخشش خداوندی می‌گرداند، امروز روز میلاد ابامهدی (ع) است، پدری که فرزندش جهان بشری را از گناه و بدی پاک گردانده و مژه عدالت و ایمان را به جهانیان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، امروز سال‌روز میلاد باسعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت ابامهدی (ع) است و چشمان حضرت مهدی(عج) از شوق سالروز میلاد پدر غرق در شادی است؛ امروز فرشتگان از آسمان به زمین نزول پیدا کرده و سالروز میلاد این معصوم را جشن می‌گیرند.

چه سعادتی جهان تشیع را فراگرفته که در ماه ربیع‌الثانی پذیرای میلاد باسعادت این امام معصوم شده و خداوند متعال در قلب زمستان، بهاری دیگر را بر وجود عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) هدیه می‌کند.

این روز سعید را به قنوت ایستاده و از درگاه خداوندی ظهور فرزندش را مسالت می‌داریم تا جانی دوباره به جهان داده و فضای قلب‌ها را با طهارت و پاکی آشنا و با نور ایمان عجین گرداند.

چه وظیفه‌ی سنگینی بر دوش ماست، شیعیانی مکه پا در مسیر اهل‌بیت گذارده و با کلام و نام معصومان زبانمان را مزین می‌کنیم.

او را امام حسن عسکری(ع) می‌خوانند؛ چرا که در دوران امامتش به دستور خلیفه‌ی  عباسی در محله‌ی عسکر سامرا به اجبار ساکن شده و امامت خویش را در خفقان آن زمان به انجام رساند؛ کنیه این امام بزرگوار "ابومحمد" بوده و القابی چون "زکی و عسکری" را نیز به این امام بزرگوار نسبت داده‌اند

به راستای چه مسئولیت سنگینی را بر دوش گرفته و چه راه خطیری را در پیش روی خود خواهیم داشت؛ چرا که ما شیعیان پیرو خط انسان‌هایی هستیم که در پاکی و ایمان نظیر نداشته و از روی دیگر، دشمنان زیادی نیز داشته‌اند.

امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الثانى سال 232 در مدینه چشم به جهان گشود؛ ایشان در خفقان زمانه اقدام به نشر عقاید و معارف حقیقی اسلام کرده و در نهایت نیز به دستان زهرآلود حکومت عباسی به مقام شهادت نائل آمد.

وی در شش سال امامت خویش آثار مهمی از خود در حوزه تفسیر قرآن، نشر احکام و همچنین مسائل فقهی برجای گذارد و شاگردان عالم فراوانی را تربیت نمود، بارگاه مقدس این امام معصوم در سامرای عراق بوده و معروف به حرم عسکریین است.

امام حسن عسکری (ع) در توصیه‌ای به شیعیان فرمود؛ «بئس العبد، عبد یکون ذا وجهین وذالسانین یطری اخاه شاهدا و یاکله غائبا، ان اعطی حسده و ان ابتلی خانه؛ بدترین بندگان بنده‌ای است که دارای دو چهره و دو زبان باشد، در حضور برادرش او را می ستاید و پشت سر، او را می خورد (و غیبتش را گوید)، اگر به او چیزی عطا شود، حسد می‌ورزد و اگر گرفتار گردد، به او خیانت می‌کند»

وی در حدیث دیگری خطاب به شیعیان فرمود؛«أُوصیکُمْ بِتقْوى اللّه و الْورعِ فى دییِکُمْ والاجتهاد لِلّه وَ صِدْقِ الْحَدیثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ؛ شما را به تقواى الهى و پارسایى در دینتان و تلاش براى خدا و راستگویى و امانتدارى درباره کسى که شما را امین دانسته ـ نیکوکار باشد یا بدکار ـ و طول سجود و حُسن همسایگى سفارش می‌کنم»

بر این اساس، جای بسی تامل است که احادیث و گفته های ائمه را چراغ راهی برای خود قرار داده و در این مسیر نیز با تمام توان قدم برداریم تا شاهد روزی باشیم که خداوند متعال، جهان مادی را مملو از رحمت و پاکی گردانده و ظهور منجی عالم بشریت را به دیدگان منتظران هدیه کند.


انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.