به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در آیین تجلیل از خادمان و دست اندرکاران اربعین حسینی 95 در سالن هلال احمر سمنان، افزود: با توجه به این که اعزام انفرادی زائران به عراق مشکلاتی را در پی دارد، لازم است تا این افراد در قالب کاروان ها و گروه های 30، 40 و یا 50 نفره به همراه روحانی اعزام شوند تا افزایش و فرا گیری آموزه های دینی نیز به عنوان اهداف سفر، تحقق یابد.
وی با بیان این که هم اکنون ستاد اربعین یک ستاد دائمی است و در شهرستانها هم مسئولیت این ستادها بر عهده فرمانداران قرار دارد ، اظهارداشت : با پیشنهاد استانداران ، بر تمرکز زدایی از ستاد مرکزی موافقت و قرار شده تا همه اختیارات را به ستادهای استانی واگذار و ستاد مرکزی هم نظارت بر این ستادها را بر عهده داشته باشد.
خباز، اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شد تا هر وزارتخانه با همتای خود در عراق تفاهم نامه ای منعقد،تا فعالیت ها و کارها بین مقامات این 2 کشور انجام و تسهیل بیشتری صورت گیرد.
استاندار سمنان با اشاره به حضور میلیونی زائران در آیین اربعین حسینی 95، خاطرنشان کرد : این حرکت خودجوش شیعیان و رهروان رسول‌الله(ص) در اربعین حسینی، جز عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) نیست.
خباز با اشاره به نظرات مختلف برخی از علما در ارتباط با نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: برخی علما معتقدند که از بودجه عمومی دولت باید به زائران خدمت داد و برخی هزینه ها از جمله روادید و بیمه بر عهده دولت باشد ولی برخی دیگر نیز بر مردمی بودن آن تاکید دارند و اعتقاد دارند که نباید از بیت المال برای این زائران هزینه کرد.
وی تصریح کرد : بنده هم نظر گروه دوم را قبول دارم و معتقدم که این حرکت باید مردمی بماند و از ظرفیت خود مردم و خیران استفاده کرد و دولت به عنوان حاکمیت برخی از مسائل از جمله امنیت را بر عهده داشته باشد.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان سمنان و مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری هم با بیان این که استان سمنان در اربعین95، هفت موکب تغذیه و اسکان در نجف و کربلا و 2 موکب فرهنگی، تغذیه و اسکان در مسیر نجف به کربلا را بر پا کرد، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته، استان سمنان خدمات رسانی مناسبی به زائران اربعین حسینی ارایه کرد و باید تلاش کنیم تا حجم این خدمات برای سال آینده، افزایش یابد.
حسن اسلامی راد افزود: همه اقدامات و فعالیت های انجام شده مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف امسال شناسایی و در نظر داریم تا نسبت به اصلاح فرایندها و سطح خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آینده افزایش یابد.
وی افزود : خادمان اربعین استان سمنان روزانه از 20 هزار زائر در موکب های ایجاد شده ، پذیرایی کردند.
به گزارش ایرنا، 600 نفر از خادمان و دست اندرکاران اربعین 95 تجلیل شدند.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.