کریم خسروی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی افزود: در 11 ماه امسال سه هزار و 398 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و یک هزار و 315 مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شد که 33 مورد به مراجع قضایی معرفی شده و 18 مورد نیز پلمپ شد.
او بیان کرد: دستگاه های دولتی باید ماموریت خود را در بحث سلامت و امنیت غذایی مردم با جدیت دنبال کنند و از تمام اختیارات قانونی خود در این زمینه استفاده کنند تا هم مسائل بهداشتی با سرعت بیشتری حل شود و هم میزان پرونده های ارجاعی به مراکز قضایی به حداقل برسد.
معاون فرماندار افزود: افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی روستایی بابک و افتتاح بلوک زایمانی در شهرستان از جمله اقدامات طرح سلامت دولت تدبیر و امید در شهرستان بیله سوار بود که در دهه فجر امسال با حضور مسوولان افتتاح شد و سال آینده نیز 9 خانه بهداشت روستایی و یک مرکز بهداشت شهری در شهرستان افتتاح خواهد شد.
خسروی افزود: در کنار اقدامات اجرایی برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم نهادینه کردن شاخص‌های فرهنگی و اطلاع رسانی لازم برای بالا بردن آگاهی و دانش اجتماعی مردم در زمینه رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری‌ ها ضررت دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، وی گفت: نظارت بر دفع اصولی و بهداشتی زباله های شهری ، شستشوی انهار عمومی ، کانال ها ، جوی و جمع آوری بموقع و دفع بهداشتی زباله ، مطالعه و هدایت آبهای سطحی ، پیشگیری از ورود افرادی که بیماری پوستی دارند به داخل استخرهای ورزشی ، نظارت بر قصابی ها و کشتارگاه ها ، نظارت بر آب شرب روستایی و نظارت بر قلیانسراها و مراکز نانوایی و رستوران ها و مراکز پخش آجیل شب عید از جمله مواردی است که باید مد نظر اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی قرار بگیرد.
جعفرپور ، مدیر شبکه بهداشت و درمان بیله سوار نیز در این جلسه گفت: شبکه بهداشت و درمان 42 مورد بازدید مشترک با ادارات ذیربط انجام داده و 53 مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.
او افزود: 284 مورد نیز نمونه برداری از نان های سنتی و آرد شده که 27 مورد نامطلوب بوده است.
اباوی اظهار کرد: کلرسنجی شهری و روستایی و کلرسنجی آب استخر شنا و نمونه برداری از آب آشامیدنی از نظر فیزیکو شیمیایی و نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی در این شهرستان انجام شده و روند بررسی ها مطلوب و قابل قبول است.
وی همچنین افتتاح بلوک زایمانی ، تهیه دو دستگاه آمبولانس ، تقویت خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس جاده ای ، راه اندازی زایمان بدون درد برای اولین بار در استان ، افزایش ضریب اشغال تخت از 30 درصد به 70 درصد ، تجهیز بانک خون و آزمایشگاه بیمارستان،تفکیک بخش زن و مرد در بیمارستان از جمله اقدامات بیمارستان در شش ماهه دوم امسال می باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اهم اقدامات مرکز بهداشت در 6 ماهه دوم امسال اشاره کرد و افزود: راه اندازی سامانه یکپارچه الکترونیکی بهداشت (سیب) و بهره برداری از آن و کسب عنوان برترین شهرستان در ارائه خدمات الکترونیکی بهداشت در استان و ارائه حداقل یک خدمت بهداشتی برای 78 درصد جمعیت شهرستان و ثبت آن در سامانه سیب از مهم ترین فعالیت های این مرکز در سال جاری بوده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.