به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز سه شنبه در نشست خبری که مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در آن حضور داشت، اظهار داشت: در این طرح بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بر حدود پنج هزار واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و پذیرایی، رستوران ها و اعذیه فروش های این شهرستان به صورت ویژه نظارت می کنند.
وی از عموم مردم خواست مسائل و مشکلات بهداشتی و نیز مسمومیت های احتمالی ناشی از مصرف مواد غذایی خریداری شده یا صرف شده در رستوران ها را به سامانه 1490 وزارت بهداشت گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری و با متخلف برخورد شود.
بدیعی همچنین از پوشش جمعیت افزون بر 25 هزار نفری محلات حاشیه شهر گنبدکاووس با همکاری چهار پایگاه خدمات جامع سلامت با مشارکت بخش خصوصی و نیز اجرای طرح شهید شوشتری خبر داد و اضافه کرد: دراین پایگاه ها به اهالی محلات بدلجه، اسلام آباد، تقی آباد، مدرسی، چای بوئین و سیدآباد خدمات ارائه می شود.
وی همچنین از ارائه خدمات سطح اول بهداشتی و درمانی به روستائیان گنبدکاووس خبر داد و گفت: بطور میانگین ماهانه 20 تا 30 هزار نفر از روستائیان از مراکز درمانی و بهداشتی مستقر در روستاها خدمات دریافت می کنند.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس از برنامه ریزی برای اجرای طرح بسیج تغذیه مناسب دراین شهرستان خبر داد و گفت: رسانه ها در اجرای این طرح و فرهنگ سازی نقش آفرین هستند زیرا با رعایت تعذیه مناسب در یک دوره 10 تا 15 ساله آمار بسیاری از بیماری های غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی که از عوامل اصلی مرگ و میر درسال های اخیر می باشند، کاهش می یابد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و دارای هفت بیمارستان دولتی و خصوصی، 111 خانه بهداشت روستایی، 27 مرکز درمانی بهداشتی و نیز چهار پایگاه خدماتی سلامت ویژه حاشیه شهر می باشد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.