به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: روند انتخابات در کشورمان به گونه ای است که هر آنچه از صندوق های رای بیرون می آید رای خود مردم است.
وی با اشاره به اینکه نبود کوچکترین امکان تقلب و تخلف بارزترین مشخصه انتخابات در ایران اسلامی است اظهار کرد: بنابراین هیچ فردی در داخل و خارج از کشور نمی تواند ادعا کند که انتخابات ایران مهندسی شده بوده و نتایج از قبل تعیین شده است و این واقعیت را بهتر از هر فرد دیگری خود ملت ایران با تمام وجود لمس کرده اند.
او ادامه داد: تعبیری که مقام معظم رهبری از حق الناس بودن رای مردم کردند به عنوان یک ویژگی مهم در انتخابات ایران اسلامی باید در سطر اول منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد نوشته شود.
آیت الله عاملی افزود: در انتخابات اخیر مجلس خبرگان ، رییس سابق این مجلس و 10 عضو شورای نگهبان رأی نیاوردند و دبیر شورای نگهبان در رتبه 16 قرار گرفت و این نشان می دهد که دست ملت برای تصمیم گیری در ارتباط با مدیریت کلان کشوری باز است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر فردی که در ارتباط با صحت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تردید ایجاد کند بطور قطع ظلم وحشتناکی را به مردم و نظام اسلامی مرتکب شده و با این کار خود سنگین ترین و بدترین هزینه را به ملت و جایگاه بین المللی ایران تحمیل کرده است.
آیت الله عاملی با بیان اینکه ایجاد چنین شبهه و تردیدی به ویژه در زمان قبل از انتخابات بسیار خطرناک است افزود: چنین اقدامی علاوه بر ظلم به کشور ، ملت و نظام به خاطر ایجاد تشویش اذهان عمومی زمینه ساز اعتراض های اجتماعی است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت سالروز نسل کشی آذری های خوجالو در جنگ قره باغ توسط ارمنی ها بیان کرد: چندین نسل کشی وحشتناک در زمان معاصر اتفاق افتاده است که از آن جمله می توان به نسل کشی مسلمانان در میانمار با حمایت اروپا و آمریکا ، نسل کشی در آفریقای مرکزی توسط فرانسوی ها ، نسل کشی در بوسنی و هرزگوین توسط صرب ها ، نسل کشی در فلسطین و نسل کشی تکان دهنده عراق ، سوریه و یمن با حمایت آمریکا و اروپا اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: جای تاسف اینکه نسل کشی در یمن به حدی رسیده است که در مدت 2 سال اخیر دو میلیون بمب توسط سعودی ها روی این کشور ریخته شده است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت فرا رسیدن هفته نیکوکاری از مردم این استان خواست همچون سال های قبل برای رفع نیازهای ضروری دردمندان و مستمندان تلاش کنند.
خبرنگار:مسعود وسیله**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.