به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم آباد که در محل مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد گفت: آمریکایی ها و هم پیمانان و نزدیکان او با نگرانی از ساماندهی محور مقاومت در منطقه توسط ایران بدنبال دسیسه هایی همچون طرح نقض حقوق بشر علیه ایران هستند.
وی با بیان اینکه نگرانی دیگر آمریکایی ها که آنها را وادار به دسیسه هایی از این قبیل علیه ایران می کند، تبدیل شدن الگوی نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مقاومتی است اظهار کرد : آمریکایی ها بخاطر نگرانی هایی که از قدتمندی ایران در منطقه دارند طرح نرمال سازی ایران را مطرح می کنند تا با اجرای آن ایران از کشوری انقلابی به کشوری تعامل گرا تبدیل شود.
امام جمعه موقت خرم آباد اضافه کرد: در واقع باید دشمنان ایران را ناتوانان استراتژیک نامید.
حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب فیصل تراد به عنوان نماینده عربستانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل بیشتر به طنز شبیه است چرا که عربستان بیش از یکهزار و 500 کودک را در یمن کشته است و 2 هزار و 140 کودک را و بیش از 2 هزار مدرسه و خانه را بر سر مردم در سال های اخیر ویران کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته نیکوکاری و دیدگاه امام (ره) مبنی بر اهمیت و ضرورت توجه به محرومین و مستمندان گفت: بازاریان نیز در این زمینه، رعایت حال محرومین را در این روزهای پایانی سال مورد توجه داشته باشند و با رعایت سود عادلانه حلال در کسب وکار به محرومین توجه کنند.
امام جمعه موقت خرم آباد یادآور شد: در روزهای پایانی سال بهتر است موضوعاتی همچون رونق و یا کسادی کسب و کار، شکاف های طبقاتی و توزیع درآمدهای برابر یا نابرابر، قدرت و توان خرید مردم، قیمت کالای های اساسی مورد نیاز مردم و در مجموع آنچه که با معیشت مردم در سال اقدام و عمل ارتباط دارد مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و قابل تحسین بودن اقداماتی همچون کاشتن هر درخت با نام و یاد یک شهید گفت:قرار است در این هفته تا سطح نیم میلیون نهال توسط منابع طبیعی کاشته شود که از همه مردم دعوت می شود در انجام این کار همکاری داشته باشند.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.