استاندار اردبیل گفت: فرایند اداری ایجاد بندر خشک در اصلاندوز به سرعت در داخل کشور در حال انجام است که به زودی در هیات دولت مطرح خواهد شد که امید می‌رود تصویب این بندر برای استان عیدی دولت به استان اردبیل و منطقه مغان باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه بعد از انتصاب دکتر واعظی به سمت رئیس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، وضعیت ارتباطی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور توسعه فراوانی پیدا کرده است، گفت: طی دو هفته آتی نیز هشتمین دیدار روسای جمهوری دو کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور برای استان اردبیل نیز نتایج خوبی داشته است، افزود: تسهیل در صدور ویزا میان دو کشور و ایجاد بندر خشک در اصلاندوز و لحاظ شدن آن در پروتکل سفر اخیر وزیر ارتباطات به این کشور از جمله این دستاوردها بوده است.

خدابخش با بیان اینکه سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به استان اردبیل یک ماه پس از امضای پروتکل برای تحقق مواد آن بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: فرایند اداری ایجاد بندر خشک در اصلاندوز به سرعت در داخل کشور در حال انجام است که به زودی در هیات دولت مطرح خواهد شد که امید می‌رود تصویب این بندر برای استان عیدی دولت به استان اردبیل و منطقه مغان باشد.

کریم حاجی‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشی از آمادگی ستاد خدمات سفر استان اردبیل برای میزبانی میهمانان نوروزی، گفت: این ستاد هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت‌های بیمه، امدادخودروهای ایران خودرو و سایپا انجام داده است.

وی اضافه کرد: مانور آغاز کار این ستاد نیز 25 اسفند در هلال احمر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.