محمد اشرافی روزپنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مهمترین دستاورد در حوزه اقتصادی در بخش صنعت بوده و امروزمی بینیم گشایش مهمی در گره های پدیدار شده در این بخش ایجاد و چرخ های صنعت به سمت گردش حرکت می کند.
وی بیان کرد: در دولت قبلی بسیاری از کارخانجات در تهیه مواد اولیه، تجهیزات جدید و حتی تعمیر دستگاه های موجود دچار مشکل بودند و بسیاری از آنها نیز به خاطر مشکلات بوجود آمده تعطیل شده بودند اما پس از برجام وضعیت در این بخش بهیود یافته و گشایش فراوانی ایجاد شده است.
اشرافی با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید تحریم ها بیشتر و حلقه فشار هر روز بر ایران تنگ تر می شد افزود: در این دوره صادرات و واردات در کشور دچار مشکلات عدیده بوده و دشمنان رفته رفته می خواستند دیواری دور ایران کشیده و کشور را به سوی انزوای مطلق سوق دهند.
عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استان اردبیل بیان کرد: هدف استکبار از تشدید فشارها تضعیف شدید اقتصادی، ایجاد جنگ روانی شدید ، ایجاد ناراضایتی و بی اعتمادی در کشور و درگیر کردن ایران در جنگ های فرسایشی بود اما برجام این توطئه ها را خنثی کرد.
وی بیان کرد: با هدایت مقام معظم رهبری و همت رییس جمهوری و تلاش دستگاه دیپلماسی کشور به رهبری دکتر ظریف با تصویب برجام، تمام نقشه ها وتهدیدهای دشمن نقش بر آب شد.
اشرافی شکست ایران هراسی را ناشی از سیاست های راهبردی رییس جمهوری در مجامع بین المللی دانست وگفت: رفت وآمد هیات های اقتصادی در سطوح عالی (با توجه به اینکه معمولا صاحبان سرمایه افراد محتاطی هستند) نشان می دهد که تبلیغات ایران هراسی در دنیا شکست خورده و جهانیان چهره فرهنگی و واقعی ایرانیان که حامی صلح و آرامش هستند را شناخته و درک کرده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر می بینیم مسابقه بین کشورهای دنیا برای حضور در کشورمان و همکاری با ایران شروع شده واین نشانگر تغییر دیدگاه جهانی برای تعامل با ایرن بوده و ناشی از سیاست تعاملی دولت تدبیر وامید با مجامع جهانی می باشد.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استان اردبیل افزود: دولت و حامیانش اکنون برای مردم این مساله را تبیین کنند که اقتصادی که درهشت سال پیش از دولت تدبیرو امید ویران شده را نمی توان در چهار سال به حالت اول بازگرداند و لذا نباید از دولت روحانی انتظار معجزه داشت.
اشرافی اظهار کرد: دولت بدون تعارف باید وضعیتی که کشور را تحویل گرفته به صورت شفاف به مردم تشریح کرده و در کنار آن فعالیت های بزرگی که در همین چند سال انجام یافته را به مردم نشان دهد.
وی معتقد است برای اطلاع دقیق از عملکرد دولت تدبیر وامید نیاز به تیم قوی و آگاه است تا کارهای انجام گرفته را به مردم اطلاع رسانی کنند.
این فعال سیاسی تخریب دولت از سوی مخالفان را حرکتی سیاسی دانست وافزود: البته نباید نگران تخریب مخالفان دولت بود چراکه امروزه آگاهی مردم افزایش یافته و افراد کارآمد وخیرخواه را ازافراد ناکارآمد تشخیص می دهند.
مصاحبه :یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.