به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در بیست و دومین همایش توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز افزود: عرصه اقتصاد به تعبیر مقام معظم رهبری عرصه نبرد بین دشمنان و جمهوری اسلامی است که تولید کنندگان و صادرکنندگان سرداران این عرصه هستند.
وی ادامه داد: در میادینی که رقبا هزاران مشکل بر سر راه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران اسلامی ایجاد می کنند سرداران این عرصه با همت و غیرت سهمی از اقتصاد دنیا را از آن جمهوری اسلامی کرده اند.
جبارزاده با بیان اینکه انتقادات هدیه ای به دولت تدبیر و امید است، گفت: دولت روحانی خود را نیازمند نقد و انتقادات سازنده می داند و همچنین خود را عاری از خطا و اشتباه نمی داند.
وی با اشاره به اینکه تعابیر اشخاص مختلف از برجام متفاوت است، اظهار کرد: اگر برخی اشخاص برجام را ایجاد رابطه با غرب و آمریکامی دانند این موضوع در نزد تولیدکنندگان به معنی رفع تحریم و موانع تولید است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز کشورهای اروپایی استقبال خوبی برای کار با ایران دارند، افزود: برجام این زمینه را مهیا کرده تا آنچه که سهم جمهوری اسلامی و ملت ایران از تجارت جهانی است را بدست آوریم.
وی اظهار کرد: مهم این است که از این بستر فراهم شده بتوانیم برای رفع موانع تولید استفاده کنیم.
جبارزاده با تاکید بر وجود گوش شنوا برای شنیدن مشکلات در دولت تدبیر و امید، گفت: تولید کنندگان و صادرکنندگان به عنوان سنگر نشینان اقتصاد کشور هر آنچه را برای اصلاح کشور نیاز است را اعلام کنند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر روزی در تاریخ گفته می شد قدرت ملت ها و کشورها در شمشیر و بازوی سربازان است امروز قدرت ملت ها در علمی است که منجر به تولید و خلق ثروت شود.
وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه ها و دانشکده های ما هم باید در خدمت تولید و خلق ثروت باشند، تاکید کرد: امروز باید اقتصاد ما گذر از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد شرکتی است.
جبارزاده با تاکید بر ایجاد واحد تحقیق و توسعه در تمامی شرکت های تولیدی، ادامه داد: اگر دنبال خلق ثروت و صادرات هستیم بدون توجه به فناوری های نوین و پیشرفته ممکن نخواهد شد.
وی در خصوص بخشودگی جرایم بانکی شرکت های تولیدی گفت: متاسفانه بر اساس سیاست های غلطی که در سال های گذشته انجام گرفت حال بانک های ما خوب نیست و همه بانک های ما به عنوان بنگاه های اقتصادی و مالی گرفتار هستند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: در طول سه سال گذشته سعی کردیم به تولیدکنندگان استانی ثابت کنیم که بخش دولتی رقیب بخش خصوصی نیست و در خدمت تولید است.
وی ادامه داد: در سال جاری 496 واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند و هر ماه در حدود 103 هزار تن از گمرکات استان صادر می شود.
جبارزاده افزود: در 9 ماه گذشته 928 هزار تن صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه باید آی تی و آی سی تی را به بنگاه های تولیدی خود وصل کنیم گفت: بدون این دو صادرات معنا ندارد و در دنیای امروز روش های سنتی شدنی نیست.
بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور روز شنبه با حضور صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در تبریز آغاز به کار کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.