با وجود نیاز دانش آموزان مناطق روستایی به استفاده از اینترنت برای پوشش تحصیلی، هنوز ۲۶ روستای خلخال فاقد زیرساخت‌های اینترنتی هستند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: با وجود نیاز دانش آموزان مناطق روستایی به استفاده از اینترنت برای پوشش تحصیلی، هنوز ۲۶ روستای این منطقه فاقد زیرساخت‌های اینترنتی هستند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، رضا محمدی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز روستا و عشایر و توزیع بسته‌های معیشتی ، فرهنگی در بین دانش‌آموزان روستایی و عشایری خلخال اظهارکرد: با توجه به عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در برخی روستاهای این شهرستان، میزان حضور و تعداد دانش‌آموزان در کلاس باید متناسب با فضای آموزشی باشد و زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس نیز باید تقسیم‌بندی شود.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۵ مدرسه عشایری این منطقه ۹ مدرسه در مقطع تحصیلی ابتدایی و سه مدرسه نیز در مقطع دوره اول متوسطه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحصیل دانش‌آموزان در مدارس روستایی و عشایری و با کلاس‌های درسی با دانش‌آموزان محدود کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری اداره می‌شود، اظهارکرد: در بازدیدهای صورت گرفته از مدارس عشایری و روستایی خلخال رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حضور پرشور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مطلوب ارزیابی شد.

محمدی بیان کرد: در کنار فراهم کردن زمینه تحصیل حضوری ، سلامتی دانش‌آموزان روستایی و عشایری از اولویت‌های کاری اداره آموزش و پرورش منطقه  بوده و باید نسبت به این موضوع نهایت حساسیت لازم از سوی مدیران لحاظ شود.

وی  تاکید کرد که تلاش برای حفظ سلامتی در کنار فراهم‌سازی زمینه تحصیل حضوری دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از اولویت‌های کاری امسال مدیریت آموزش و پرورش این منطقه است.

او  با بیان اینکه هیچ گونه دستورالعملی مبنی بر تحصیل دانش‌آموزان مدارس شهری قبل از آبان ماه و پایان اجرای طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان از مرکز استان و کشور دریافت نشده است، افزود: مدیران مدارس دولتی و بخش خصوصی موظف به رعایت شیوه‌نامه‌های مربوط به نحوه اداره مدارس در سال تحصیلی جاری و استفاده از بستر شبکه آموشی شاد تا زمان دریافت دستورالعمل بازگشایی و ادامه تحصیل حضوری دانش‌آموزان در آبان ماه امسال هستند.

محمدی گفت: تنها مدارس مقطع ابتدایی شهری مجاز به برگزاری محدود کلاس‌های درسی به صورت حضوری و به روش هفته‌ای یک تا ۲ روز برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و با رعایت اصل گروه‌بندی دانش‌آموزان و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.