مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌ اکنون ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد متصل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فراگیری آموزش‌های مجازی گفت: هم‌ اکنون ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد متصل شدند.

به گزارش جماران، فرحناز قائدامینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اینک ۹۶ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی شاد متصل هستند.

به گفته وی، هم‌اینک ۹۶ درصد معلمان مقطع ابتدایی، ۹۵ درصد معلمان مقطع متوسطه اول و ۹۶ درصد معلمان مقطع متوسطه دوم به این شبکه متصل هستند. 

وی، در خصوص مشکل دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه شاد و اینترنت اظهارداشت: برای این دانش آموزان نیز درسنامه، سی دی و دی وی دی تهیه شده تا در سال تحصیلی جاری که از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد و هیچ یک از دانش‌آموزان استان از آموزش محروم نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: ارائه آموزش به دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش و شبکه استانی و همچنین شبکه چهار و استفاده از ظرفیت رادیو برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت آموزشی مدارس بر اساس وضعیت مناظق مختلف و براساس ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود، افزود: برای سال تحصیلی جدید بر اساس سه وضعیت سفید، قرمز و زرد برنامه‌ریزی شده که براساس وضعیت مناطق برنامه‌ریزی می‌شود.

به گفته وی، در مناطقی که وضعیت سفید باشد ،کلاس‌های درس با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد و در مناطق قرمز تمام فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

قائدامینی افزود: در مناطقی که کلاس‌های درس برقرار شود،  دانش آموزان به صورت زوج و فرد در کلاس درس حاضر خواهند شد به گونه‌ای که که نصف دانش‌آموزان یک کلاس ۳۰ نفره در روزهای زوج و مابقی در روزهای فرد در کلاس درس شرکت می‌کنند و برای اینکه از تمام ساعت‌های کلاس درس بهره‌مند  شوند، هفته بعدی روزهای زوج و فرد تغییر خواهد کرد.

وی گفت: بیشتر مدارس مناطق محروم که دسترسی به اینترنت و شبکه شاد ندارد ،جمعیت زیر ۱۰ دانش آموز دارند و کلای های درس در این مناطق براساس برنامه ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گفته وی، ۱۳۴ مدرسه با جمعیت ۱۰ دانش آموز و کمتر در استان فعال است و تمام فعالیت‌های آموزشی این مدارس  براساس سیاست ستاد ملی کرونا خواهد بود.

به گفته وی،چهارمحال و بختیاری در ثبت‌نام دانش‌آموزان رتبه برتر در سطح کشور را کسب کرده است و ثبت‌نام پایه اول ۹۰ درصد، پایه دهم ۶۶ درصد انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه توزیع کتاب در مدارس استان آغاز شده است، گفت: ثبت نام کتابهای درسی تا پایان مردادماه تمدید شده است.

وی به تولید محتوای آموزشی پایه سوم ابتدایی کل کشور در استان اشاره کرد و گفت: این تولید محتوا انجام شده و به ادارات آموزش و پرورش کل کشور ارسال شده است.

قائدامینی با اشاره به اینکه وضعیت برقراری کلاس درس در سال تحصیلی جدید به صورت کامل مشخص نیست، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی که به مدارس انجام شد، مدیران مدارس از اجبار کردن دانش آموزان میان پایه برای تهیه فرم مدارس منع شدند.

وی گفت: خرید فرم مدرسه فقط برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم الزامی است.

وی با اشاره به روز تکریم بازنشستگان افزود: سال گذشته ۹۷۸ نفر از فرهنگیان استان به بازنشسته شدند که برای پرداخت پایان خدمت بازنشستگان سراسر کشور مقرر شده دستگاه‌های اجرایی اموال مازاد خود را به فروش برسانند و این میزان را پرداخت کنند.

وی به ایجاد پویش تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تامین تبلت و گوشی تلفن همراه در اولویت امسال برای این قشر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.