با دسترسی تمام نقاط استان فارس به پوشش شبکه اینترنت دسترسی به فضای مجازی برای همه دانش‌آموزان فراهم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: زیرساخت‌های اینترنتی که در افق ۱۴۰۰ برای فارس پیش‌بینی‌شده بود، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش‌ یافته و با دسترسی تمام نقاط استان به پوشش شبکه اینترنت دسترسی به فضای مجازی برای همه دانش‌آموزان فراهم شده است.

به گزارش جماران، سیداحمد احمدی‌زاده در آیینی که به منظور رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس باعنوان دانش در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، گفت: فارس ازنظر تقسیمات کشوری بزرگ‌ترین استان کشور است و راه‌اندازی چنین طرحی در استان ازلحاظ جمعیت دانش‌آموزی و پراکندگی مراکز آموزشی بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس باور به رسالت آموزش‌وپرورش را رویدادی مهم و بزرگ دانست و گفت: این کار یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در آستانه هفته دولت است که حاصل تلاش، دانش و تخصص دانشگاه صنعتی شیراز و مدیریت آموزش ‌و پرورش استان است.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دوران کرونا درزمینه کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، خواستار تداوم این حمایت‌ها از خانواده‌های نیازمند، به‌ویژه درزمینه تأمین بخشی از هزینه‌های اینترنت دانش‌آموزان نیازمند استان شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس نیز در این آیین عنوان کرد: این سامانه باهدف هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی "شاد" راه‌اندازی شده و مبنای کار در آموزش مجازی سامانه وزارتی است.

فرهاد اسماعیلی گفت: قبل از کرونا باوجود تلاش‌های انجام‌شده در زمینه آموزش مجازی، باور به این نوع آموزش در کشور وجود نداشت و شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس به لحاظ حفظ سلامت دانش آموزان، ضرورت استفاده از آموزش مجازی برای تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان را یادآور شد.

وی با بیان اینکه باور به آموزش مجازی از گذشته در مسئولان استان فارس وجود داشته است، افزود: این امر موجب شد رویدادهای خوبی در زمینه راه‌اندازی زیرساخت‌ها همچون گسترش اینترنت در این استان روی دهد.

بیش از ۹۵درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است

اسماعیلی محتوا، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و گفت: با ترکیب صحیح این ابزار می‌توان ساختار مناسبی برای آموزش فراهم کرد و با همت استاندار و هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل ارتباطات استان، هم‌اکنون بیش از ۹۵درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس بیان کرد: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این‌گونه یکی از نگرانی‌های همه مسئولان استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت رفع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حاکمیت آموزش‌وپرورش بر نظام تعلیم و تربیت کشور، ابراز داشت: آموزش و پرورش آماده همکاری با هر گروهی است که در ایجاد زمینه مناسب برای آموزش مجازی تلاش کند.

مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر اینکه در هر نوع آموزشی معلم باید محور آموزش باشد، گفت: در این سامانه علاوه بر حفظ محوریت معلم و  شاکله مدرسه، الزامات سند تحول بنیادین رعایت شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه عدم توقف آموزش در کشور در چند ماه اخیر دستاورد مهمی است، ابراز داشت: آموزش مجازی به‌خصوص در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کروناست، بسیار مهم است.

محمدمهدی علویان‌مهر طراحی سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس "دانش" را بر اساس نیاز کشور دانست و خواستار همکاری سایر نهادهای مرتبط با آموزش کشور برای توسعه این سامانه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.