معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی 24 ساعت منتهی به سوم تیر ماه 29 مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به شناسایی 29 مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان، گفت: توصیه مؤکد می‌شود که مردم از سفرهای غیر ضروری و حضور در اماکن پر تجمع پرهیز کنند و کسی بدون ماسک بیرون نیاید.

به گزارش جماران، محمدرضا رضایی بنا گفت: با توجه به سهل انگاری مردم در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی سازی بیماری کرونا در جامعه و همچنین افزایش سفرها به استان در حال حاضر ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و آمار ابتلاء نیز نشان دهنده این است که بیماری کرونا در استان روند صعودی در پیش گرفته است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که از این تعداد ۲۲ نفر از اردبیل، دو نفر پارس آباد، سه نفر مشگین شهر و یک نفر گرمی و یک نفر از خلخال است که در بیمارستان فاطمی و بیمارستان تروما اردبیل بستری هستند و این آمار نشان دهنده افزایش چشمگیر آمار ابتلاء نسبت به روز گذشته در استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری بودن ۱۱۳ نفر در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: طبق گزارشات رسیده تعداد بیماران سرپایی و بستری نسبت به دو هفته قبل ۲ تا ۳ برابر افزایش داشته که در صورت عدم رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، احتمال تبدیل وضعیت استان از نارنجی به قرمز می‌رود.

رضایی بنا تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا همچنان در کشور حضور دارد و زمانی برای اتمام این ویروس و خروج آن از کشور مشخص نیست لذا مردم باید با وجود این بیماری در جامعه با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های صادره از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه درمانی استان به مشاغل خود ادامه دهند تا دچار زیان‌های اقتصادی فزایند نشوند.

وی از راه اندازی بخش جدید در بیمارستان امام خبر داد و تاکید کرد: مردم کرونا را جدی بگیرند چرا که بخش جدید راه اندازی شده برای پذیرش بیماران نیز در حال پر شدن است و در صورت افزایش موارد بستری ناشی از ابتلاء به کرونا ظرفیت بیمارستان‌ها پر خواهد شد و کیفیت رسیدگی به بیماران طبیعتاً کاهش خواهد یافت و در نتیجه آمار تلفات مانند روزهای نخستین شیوع این بیماری بالا خواهد رفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هشدار داد: توصیه مؤکد می‌شود که مردم از سفرهای غیر ضروری و حضور در اماکن پر تجمع پرهیز کنند و کسی بدون ماسک بیرون نیاید تا بتوانیم از این بحران عبور کرده و خطر جدی کرونا را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.