به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی صبح پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته از محل سفر ریاست جمهوری به استان هفت هزار میلیارد ریال و از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اردبیل جذب شده است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای اشتغال‌زایی در روستاها تصریح کرد: سند توسعه اقتصادی و اشتغال ۶۴۵ روستای بالای ۴۰ خانوار در استان اردبیل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پنج ساله تهیه و تدوین خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: با تدوین این سند برای اجرای سه برنامه توسعه و اشتغال روستایی، سالانه ۱۲۹ روستا مدنظر بوده که در ۲ سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

شایقی از به اتمام رسیدن سند آمایش استان خبر داده و اظهار کرد: سند آمایش استان امسال وارد مرحله اجرا خواهد شد و تهیه سند توسعه شهرستان‌ها نیز شروع شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دریافت ابلاغ بودجه سال ۹۹ در هفته جاری، بیان کرد: توزیع و تقسیم بودجه سال جاری بر اساس جلسات شورای برنامه‌ریزی انجام خواهد شد و با توجه به اینکه معیار توزیع بودجه در کشور جمعیت است، بر این اساس با توجه به سرشماری‌های انجام شده استان اردبیل با داشتن یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ۱.۵۶ صدم درصد جمعیت کشور جایگاه بیست و سوم را در این زمینه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: بودجه سال گذشته ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که امسال این میزان با ۱۰۱ درصد رشد به ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

شایقی تلاش بی وقفه فرمانداران در زمینه ایجاد پروژه‌های اشتغالزایی را خواستار شد و تاکید کرد: مدیران اجرایی استان با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، به پروژه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی توجه خاصی داشته و از خرد کردن پروژه‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.