داود شایقی روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی افزود:بودجه سال گذشته ۲هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بود که امسال این میزان با ۱۰۱ درصد رشد به ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری بودجه ۹۹ به استان‌ها ابلاغ شده و توزیع و تقسیم آن براساس جلسات شورای برنامه‌ریزی انجام می‌شود، گفت: تنها شاخص توزیع بودجه در کشور جمعیت است که براساس آخرین سرشماری استان اردبیل با داشتن یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ۱.۵۶ صدم درصد جمعیت کشور را داراست که از این لحاظ رتبه استان اردبیل در کشور بیست و سوم است.

شایقی بیان کرد: از نظر مساحت نیز یک درصد مساحت کشور مربوط به استان اردبیل است که از این حیث رتبه بیست و پنجم کشور را داریم.

وی بودجه پیشنهادی دولت را در سالجاری ۲۸ هزار میلیارد تومان برای توزیع در بین ۳۱ استان کشور اعلام و تصریح کرد: بودجه ۹۹ نسبت به بودجه ۹۸ در حدود ۴.۲ درصد رشد دارد که سهم استان اردبیل نیز تعیین و مشخص شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: سال گذشته از محل سفر رییس جمهوری به استان هفت هزار میلیارد ریال و از محل سفر رییس  سازمان برنامه و بودجه  ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ،از محل سفر مدیران بانک‌های عامل هفت هزار میلیارد ریال و از محل کمک مالی برای راه آهن اردبیل ۲۵ هزار میلیارد ریال و از سایر منابع هم ۱۵هزار میلیارد ریال  اختصاص داده شده که پیگیر جذب این منابع هستیم.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۷ برای پروژه ریلی استان ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و هزینه شده بود، گفت: در سه سال بعدی این رقم به ۷۵۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس بانک ملی و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق منابع دولتی ارتقا یافته و قرار است با تامین این منابع پروژه راه آهن اردبیل در تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شایقی درباره اشتغال روستایی هم گفت:با برنامه‌ریزی پنج ساله قرار است سند توسعه اقتصادی و اشتغال  ۶۴۵ روستای بالای ۴۰ خانوار در این استان تدوین شود.

وی افزود: تدوین این برنامه از سه سال قبل شروع شده و نسبت به تهیه و تدوین سه برنامه توسعه و اشتغال روستایی سالانه ۱۲۹ روستا اقدام شده و قرار است در ۲ سال آینده نیز این روند ادامه یابد.

رییسسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل سند آمایش استان را یادآور شد و گفت:سال گذشته مطالعات این سند به اتمام رسید و امسال وارد مرحله اجرا می شود.

شایقی بیان کرد: سند توسعه شهرستان‌ها هم شروع شده و امسال در اختیار فرمانداران قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.