محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در نخستین جلسه مجازی شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ افزود: تحقق شعار جهش تولید مدنظر رهبر معظم انقلاب باید در مگا پروژه‌هایی که نقش بیشتری در افزایش تولید، سهم اقتصادی و اشتغال استان دارند بیشتر مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی برخی صنایع مانند مس، نفلین سینیت و خودرو اولویت بیشتری برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد جهش در تولید خود دارند و مدیران و کارگران این صنایع باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند.

پورمحمدی، ادامه داد: در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست باید تمام مصوبات و تغییر کاربری‌ها صرفا به منظور تامین فضای سبز و بازآفرینی شهری با محوریت تامین مسکن اقشار آسیب پذیر انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان در سال ۱۳۹۸ از ۳۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال فراتر رفت، گفت: در سال گذشته از درآمدهای مالیاتی استان ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تحقق یافت.

داود بهبودی، افزود: از رقم مصوب حدود ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی سایر درآمدهای استان نیز حدود ۶۰ درصد یعنی بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در سال گذشته تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۶ هزار و ۳۳ میلیون ریال اعتبارات هزینه ای (جاری) و بیش از ۵ هزار و ۷۷۲ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به اجرای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافت.

بهبودی، ادامه داد: اعتبارات پروژه‌ها و دستگاه‌های ملی در ارقام مذکور لحاظ نشده است که با در نظر گرفتن آنها مجموع اعتبارات از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال فراتر می رود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه پروژه‌های پیشنهادی استان برای تحقق شعار جهش تولید طرح و مقرر شد برای تصویب نهایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود و عملکرد بودجه استان در ۳ بخش درآمد، اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ۱۲ مصوبه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست طرح، بررسی و تصویب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.