به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سفر اخیر رئیس گروه امور پایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اردبیل از طرح های سفر اول رئیس جمهوری به استان بازدید و مقرر شد گزارش کامل و جامع از روند اجرایی طرح ها تهیه و به این سازمان اعلام شود .
وی اظهار کرد: با جمع بندی مصوبات قبلی امید است در فصل کاری پیش رو با تامین و تخصیص اعتبارات لازم بتوان هر چه سریع تر با بسته شدن پرونده اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام در قالب مصوبات جدید به توسعه و پیشرفت اقتصادی و عمرانی استان کمک کرد.
شایقی گفت: سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات این سفر در سال های گذشته منابع اعتباری خوبی را به استان اختصاص داده که در این راستا دستگاه های متولی به ویژه آب، راه و جهاد کشاورزی طرح های خوبی را در دست اجرا دارند و امید است هر چه سریعتر به بهره برداری برسند.
وی بااشاره به تکمیل طرح هایی از قبیل ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل، آبرسانی به شهر اردبیل از سد یامچی، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، تامین آب آشامیدنی برخی روستاها، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر سرعین و تکمیل برخی مجتمع های آبرسانی افزود: در بخش جهاد کشاورزی طرح هایی از قبیل تکمیل ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی فرعی اراضی پایاب سد خدافرین و ساختمان شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان و در حوزه راه هم تکمیل راه اردبیل - سردابه، اتصال اردبیل به شبکه ریلی، تکمیل محور فندقلو- نمین، احداث مجتمع فرهنگی و هنری تازه کند پارس آباد، احداث بیمارستان پارس آباد، احداث مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر ، تجهیز بیمارستان مرزی بیله سوار و تکمیل محور شال – ماجولان در اولویت اجرا و تکمیل می باشد .
شایقی افزود: کار اساسی که در یک سال اخیر پیگیری شده تامین اعتبار از ردیف های مختلف برای راه آهن اردبیل بوده که با تاکید استاندار اردبیل قرار است ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و اشتغال 20 هزار نفری در اردبیل را یادآور شد و گفت:در این استان 65 هزار نیروی بیکار وجود دارد که حدود 40 درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و برای سر و سامان یافتن این بیکاران طرح های اشتغالزا پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: با سرمایه گذاری های جدید که بتدریج در سال های آتی به بهره برداری خواهند رسید از جمله بهره برداری از طرح پایاب سد خداآفرین ، فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین و اقدام های زیربنایی در بخش گردشگری ، کشاورزی و تجارت خارجی دستیابی به این هدف امکان پذیر است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.