به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی خلخال افزود: ضعف نظارت بر بازار از سوی دستگاه‌های بازرسی و نظارتی شهرستان از جمله عوامل افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله میوه در مقایسه با قیمت آن در سایر مناطق استان است.

وی اظهارداشت: کنترل قیمت برخی از اجناس تولید شده در کارخانه‌های مناطق مختلف کشور با درج قیمت بر روی آن از دسترس شهرستان خارج بوده و نیازمند تصمیمات مسوولان در سطح کلان کشوری است.

او گفت: قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته و همچنین نبایستی تفاوت بین قیمت این اجناس با  نرخ عرضه آن در مرکز استان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با نظارت بیشتر بر بازار تلاش شود از افزایش قیمت کالاهای ضروری مردم جلوگیری شود، افزود: همسان‌سازی قیمت کالا در شهرستان رعایت نمی‌شود تا جایی که یک نوع کالا در نقاط مختلف شهر با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

نباتی با بیان اینکه بیشتر مردم این منطقه درآمد ضعیف و یا متوسطی داشته و یا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: نباید اجازه هرج و مرج در بازار به متخلفان داده شود.

وی با بیان اینکه افزایش خودسرانه قیمت برخی از کالاها در خلخال موجب نارضایتی مردم شده ، گفت: دل بستن مسوولان نظارتی و بازرسی خلخال به افزایش بازرسی‌ها کافی نبوده و ملاک عمل کنترل بازار افزایش پرونده‌های تشکیل شده و ارسالی به اداره تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون و جریمه در زمینه متخلفان بازار است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.