ناصر عتباتی روز پنجشنبه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهارداشت: حجم بیشتری از این تعداد مربوط به پرونده‌هایی است که از سوی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی وارد دستگاه قضایی می‌شود.

وی افزود: هر چند ارائه گزارش تخلف یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی دستگاه‌ها است ولی با روش‌های پیشگرانه و مدیریت، بازدیدها و  نظارت مستمر می‌توان از بروز بسیاری از تخلفات که منجر به تشکیل پرونده می‌گردد، پیشگیری کرد.

وی در زمینه صیانت از بیت‌المال نیز گفت: هر چند اقدامات چشمگیری در این خصوص انجام شده ولی کافی نیست و اقدامات باید بطور ملموس و واقعی خروجی داشته باشد و مردم نیز به وضوح نتیجه این اقدامات را مشاهده کنند.

وی مهم‌ترین اقدام و برنامه را پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات داست و افزود: مدیران و مسوولان متولی باید اجازه بروز هیچگونه تخلف و جرم را نباید به متخلفان و سودجویان بدهند و با هرگونه فرصت تخلف در بدو امر با قاطعیت برخورد کنند.

رییس کل دادگستری استان بر صیانت از حریم رودخانه‌ها، راه‌ها و اراضی کشاورزی تاکید کر و گفت : باید به صورت جدی در صیانت از بیت‌المال و اراضی ملی اهتمام داشته باشیم چرا که اراضی ملی و منابع طبیعی به عنوان نعمت‌های خدادادی باید با تمام توان حفاظت شوند تا نسل‌های آینده نیز از آن بهرمند گردند.

عتباتی بیان کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و گستردگی اراضی ملی و منابع طبیعی روش‌های سنتی جوابگو نیست و باید از پایش‌های الکترونیکی برای مقابله با سودجویان و فرصت‌طلبان بهره برد.

وی همچنین با هشدار به کسانی که درصدد سوء‌استفاده از اراضی ملی و بیت‌المال هستند، گفت: در برخی از محدوده‌ها برخی از افراد با استفاده از عناوین مختلف از جمله تعاونی‌ها اقدام به تملک اراضی کرده و نسبت به خرید و فروش آن اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان ضمن برخورد با این گونه افراد با هرگونه موارد تخلف و جرم در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

استاندار اردبیل نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صیانت از بیت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی از اقدامات شجاعانه دستگاه قضایی استان در مقابله با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی قدردانی کرد.

اکبر بهنامجو افزود: نگهداری از بیت‌المال و اراضی ملی موجب بهره‌مندی مردم و نسل‌های بعدی از این نعمت‌های خدادادی می‌شود و این امر با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر و مداوم در جامعه محقق می‌شود.

وی گفت: باید آحاد مردم نسبت به اهمیت حفظ این اراضی حساس باشند و اجازه ندهند تا اقدامات تخریبی و تخلف در این حوزه انجام گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.