جبرییل طلیعه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز کارگر در سیلوی روح‌کندی افزود: در روزهای کرونایی که ادارات تعطیل بودند کارگران زحمت‌کش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بصورت شبانه روزی جهت تحویل و بارگیری گندم برای کارخانه‌های آرد سازی بودند و بعد از این هم خود را آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

وی با قدردانی از تلاش کارگران گفت: کارگران نقش اصلی را در ایجاد تحول در جامعه و جهش تولید بر عهده دارند و حمایت از جامعه کار و کارگری باعث توسعه و رونق اقتصادی ، رفاه و آسایش اجتماعی در جامعه می‌شود.

بخشدار جعفرآباد افزود: کار و تلاش در فرهنگ بشری به عنوان جوهره‌ اصلیِ و مایه‌ قوام زندگی بشر و در فرهنگ دینی، عامل سعادت و رستگاری حیات دنیوی و اخروی و به عنوان یک امر مقدس همواره مورد تکریم و احترام بوده است.

طلیعه تاکید کرد: شایسته است که برای افزایش انگیزه و آرامش خاطر کارگران، بسترهای مناسب رفاهی، امنیت و سلامت شغلی و تامین اجتماعی بیش از پیش فراهم گردد تا این عزیزان بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.

علی نوبخت مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل هم در این آیین گفت: کارگران کلید توسعه و مبنای تولید در کشور هستند و نقش آنها در حوزه‌های خدمات، صنعت و کشاورزی بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است.

وی سرمایه انسانی را مهمترین عامل پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: توسعه کشور در گرو مسوولیت‌پذیری و تعهد کارگران بوده و حرکت چرخه کار و تلاش با نیروی توانمند کارگران معنا پیدا می‌کند.

نوبخت عینیت بخشیدن به شعار سال را برعهده تولیدکنندگان و جهادگران عرصه صنعت دانست و گفت: در شرایط سختی که  بیماری ناشناخته کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است، کارگران زحمتکش از اینکه در شرایط سخت تامین گندم و آرد را برعهده داشتند برخود می بالند.

وی  با اشاره به آغاز فرایند خرید گندم در ماه آینده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سطح کشور ۱۱ میلیون تن گندم و به ارزش ۳۹ هزار میلیارد تومان و در  استان اردبیل ۴۵۰ هزار تن خرید تضمینی شود.

وی از مسئولان جهادکشاورزی و بانک عامل خواست تا شرایط استفاده از سامانه پهنه بندی را تسهیل کنند تا در پرداختی کشاورز تاخیری ایجاد نگردد.

فرماندار شهرستان مرزی بیله سوار هم گفت: کارگران موتورهای محرکه راهبرد اقتصاد مقاومتی هستند و توجه ویژه به این قشر پرتلاش؛ ضروری است.‌

حسن قبادی به جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام و سنت حسنه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: بوسه مقام نبوت بر دستان پینه بسته کارگر، عزتی ابدی و تکریمی ماندگار برای این قشر زحمتکش است.

وی بیان کرد:نقش‌آفرینی کارگران در بخش‌های مختلف بویژه خطوط تولید زمینه‌ساز رهایی از وابستگی‌ها در روند حیات پربرکت انقلاب اسلامی است و در سالی که به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، نقش و اثرگذاری تلاشگران عرصه‌ کار و سازندگی و بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان، تخصص و تجربه آنان برای جهش اقتصادی و حضور موفق‌تر در بازارهای داخلی و خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.

قبادی افزود: چرخ تولید با دست کارگران می چرخد و کم کاری در این امر باعث تعطیلی کارخانه‌ها، تعطیل شدن تولید و در نهایت ضربه خوردن به پیکره جامعه و کشور می‌شود.

وی گفت: جامعه کارگری می‌توانند وضعیت را به خوبی مدیریت کرده و اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق و به صورت عملی آن را اجرایی کنند.

در این آیین از پرسنل و کارگران شرکت جوان مغان و سیلوی روح کندی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.