حجت الاسلام محمود محمودی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: تعدادی از شهروندان بر سر مالکیت زمین‌ها و منازل مسکونی خود با بنیاد مستضعفان مشکلاتی دارند که البته برخی به همت این بنیاد و برخی مقام‌ها پیگیری و حل شده‌است اما هنوز برخی شهروندان مشکلاتی در این زمینه دارند که انتظار می‌رود با همت دستگاه قضایی و بنیاد مستضعفان این مشکلات نیز سامان یابد.

وی با تشکر از رئیس قوه قضاییه و اهتمام ایشان در برخورد قاطع با جرائم اقتصادی بیان کرد: برخورد با مفاسد باید به دور از نگاه‌های حزبی و سیاسی و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی باشد.

امام جمعه کنگان گفت: معوقه‌های کارگری یکی از مشکلات حوزه صنعت است که دستگاه قضایی با اتخاذ تدابیر مناسب این مساله را سامان دهد.

محمودی با تبیین جرائم مشهود و غیر مشهود و بیان برخی خلاء‌های قانونی اظهار داشت: پیشگیری از جرم و ایجاد بستر برای جلوگیری از وقوع جرائم می‌تواند زمینه ساز کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی شود.

فرماندار کنگان گفت: زمینه لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر فراهم شده‌است.

سید علی پاکنژاد افزود: انتخابات پرشور پشتوانه‌ای برای نظام دینی است.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر تنوع سیاسی در کاندیداها وجود دارد.

فرماندار کنگان بیان کرد: اکنون 172 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر پیش بینی و یکهزارو 500 نفر عوامل اجرایی انتخابات در این حوزه را برگزار می‌کنند.

پاکنژاد افزود: همه تلاش ما بر برگزاری انتخابات پرشور و سالم با تکیه بر مر قانون است.

وی در بخش دیگر با تبریک ایام الله دهه فجر و لزوم آذین بندی شهرها و روستاها اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره خون سپهبد سلیمانی و سلیمانی‌هاست و همه باید میراث دار خوبی برای امام و شهیدان باشیم.

فرماندار کنگان با تشکر از سفرهای استانی رییس دستگاه قضایی گفت: این سفرها می‌تواند گره گشای حل مشکلات مردم باشد.

پاکنژاد با تشکر از همراهی دستگاه قضایی در شهرستان عنوان کرد: شخصیت های بزرگی مانند شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهدای 7 تیر سند افتخار و عزت دستگاه قضایی هسند و همه باید به این بزرگان تاسی جویند.

فرماندار کنگان در بخش دیگر به موضوع مشکل ثبت اراضی مردم بویژه در سیراف اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از مردم به رغم داشتن سند اما برای تک برگ کردن سندهای خود دچار مشکلاتی شده ‌ند که باید بررسی و رسیدگی شود.

پاکنژاد گفت: مشکلات برخی شهروندان کنگانی با ستاد اجرایی فرمان امام همچنان باقی است و مردم از تجاوز به آبراه‌ها و ابطال برخی سندها توسط ستاد اجرایی گلایه‌مند هستند.

وی ضمن تاکید بر افزایش نیرو در دستگاه قضایی گفت: پزشکی قانونی شهرستان نیز چارت مناسبی ندارد و نیازمند تغییر اساسی است.

امام جمعه سیراف نیز با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بویژه شهدا و شخصیت‌ها و مبارزان انقلابی در شهرستان کنگان گفت: امروز وحدت و همدلی نیاز مبرم کشور است و همه باید پاسدار ارزش‌های امام و انقلاب باشیم.

حجت الاسلام محمدصادق عاشوری افزود: دو قطبی سازی جامعه، آفتی برای کشور است و باید از آن جلوگیری کرد.

وی به مشکل اهالی سیراف با میراث فرهنگی اشاره و عنوان کرد: تعدادی از اهالی سیراف سالیان متمادی است که بر سر مالکیت و ساخت و ساز با میراث فرهنگی مشکلاتی دارند که انتظار این است این مشکلات ساماندهی و مردم از بلاتکلیفی نجات یابند.

امام جمعه سیراف با تقدیر از سفرهای استانی آیت الله رییسی از تلاش‌ها و خدمات دستگاه قضایی تشکر و خواستار استقرار دادگستری در بخش سیراف شد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان  گفت: در سال 97 ، افزون بر 17 هزار و 120 پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان شد و تا پایان سال 17 هزار و 417 پرونده نیز مختومه شد.

احمد ناصرزاده افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 18 هزار و 82 پرونده در دادگستری تشکیل که 17 هزار و 124 پرونده آن مختومه شده‌است.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر حبس زدایی گفت: در بحث مهریه هیچ زندانی در شهرستان کنگان وجود ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان با اشاره به دستور رییس دستگاه قضایی کشور مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های معوق بیان کرد: به محض دستور ریاست عالی دستگاه قضایی این مهم در شهرستان کنگان انجام که از آن زمان تاکنون بیش از یکهزارو 100 پرونده مختومه شده‌ است.

ناصرزاده یادآور شد: اجرای احکام مدنی مطابق دستورالعمل‌ها انجام شده‌است و در بحث شوراهای حل اختلاف نیز اقدامات موثری در زمینه صلح و سازش صورت گرفت.

وی بیان کرد: برای توسعه خدمات، شعبه دوم دادگاه کیفری نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.