نادر فلاحی روز یکشنبه اظهارداشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا از جمله بخش‌هایی که در کشور و استان اردبیل تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و متحمل خسارات سنگین شد، حوزه گردشگری بود که به طور مستقیم دچار آسیب‌های جدی شد.

او افزود:‌ بر اساس اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری جزء مصادیق رسته‌های کسب و کارهایی هستند که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان‌کرد: به دلیل حجم ضرر و زیان واردشده به این بخش اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری بر اساس اعلام کارگروه، امهال سه ماهه خواهند شد و مراکز مشمول این موضوع می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

فلاحی با اشاره به دیگر برنامه‌های حمایتی از تاسیسات گردشگری گفت:‌ بر اساس ابلاغ معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بر اساس توافق با شورای پول و اعتبار در راستای استمهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری، در این زمینه در استان اقدام خواهد شد.

او اظهارداشت: طبق این توافق و برابر اعلام رییس کل بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظف هستند بنا به درخواست‌های این واحدها و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود برای یک بار و حداکثر به مدت پنج سال بدهی خود را با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: مدت زمان استفاده از این مزایا تا پایان شهریورماه بوده و واحدهای مشمول می‌توانند از این فرصت برای بهره‌مندی از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.