محمد حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه گردشگری  استان متاثر از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و به تبع آن در این استان دچار میلیارد ها تومان خسارت شده است.

وی افزود: اماکن اقامتی، اردوگاه های گردشگری، مراکز تفریحی و خدماتی، مراکز پذیرایی، راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و هتل ها از جمله حوزه هایی هستند که دچار خسارات بسیاری در این استان شده اند.

معاون گردشگری ،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی‌کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمام تلاش این مجموعه به کار بسته می شو تا شرایط را برای بهبود صنعت گردشگری پس از مهار کرونا فراهم کنیم.

حسین زاده تاکید کرد: برنامه‌ها و جشنواره های بسیاری برای زمان پس از مهار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به منظور جذب گردشگر درنظر گرفته‌ شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، اجرای پروژه های اشتغالزا در حوزه گردشگری استان شتاب خواهد گرفت.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد فعالان حوزه گردشگری استان که به دلیل انتشار ویروس کرونا در کشور متحمل خسارت های مالی شده اند حمایت می شوند.

همچنین افراد بیکار شده صنعت گردشگری پس از انتشار ویروس کرونا در استان نیز زیر چتر حمایتی بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

صنعت گردشگری استان در حالی از اسفند ماه تاکنون در تعطیلی کامل به سر می برد که ماه های اسفند تا پایان اردیبهشت هر سال پررونق ترین روزهای خود را سپری می کرد.

کهگیلویه و بویراحمد که دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است از مقاصد مهم گردشگری نوروزی در جنوب کشور محسوب می شود.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر در فصول مختلف سال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.