بهبود علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی‌های مناسب برف اسفند ماه سال گذشته و همچنین فروردین ماه بهار امسال موجب فراوانی این محصول کشاورزی  خوراکی وحشی در مناطق کوهستانی شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ تن ریواس از مناطق قبال رویش این گیاه برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی اظهارداشت: ریواس به عنوان یک گیاه خودرو قابلیت رشد در بیشتر مناطق کوهستانی این شهرستان را داشته و این امر سبب شده تا خلخال به یکی از قطب‌های رشد و تولید آن در استان اردبیل تبدیل شود.
به گفته کارشناسان تغذیه دانشکده علوم پزشکی خلخال، ریواس سرشار از انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن بوده و از خواص درمانی نیز برخوردار است و کمک به هضم غذا و درمان دستگاه گوارشی از جمله خواص درمانی این محصول است.
ریواس محصول خوراکی قابل رویش در مناطق کوهستانی ،سنگی و صخره‌ای بوده و غالبا با ۲ نوع محصول خوراکی خام و یا ریواس خورشتی در بازار مصرف یافت می‌شود که ریواس خلخال از نوع خوراکی خام می‌باشد.

بلحاظ رویش ریواس در مناطق سنگی و صخره‌های برداشت این محصول کاری سخت و طاقت‌فرسا است که معمولا جوانان باتجربه اقدام به برداشت این محصول در مناطق مختلف روستایی خلخال می‌کنند.
برداشت محصول ریواس خلخال از اوایل اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیر آغاز و تا نیمه‌های خردادماه و دست کم به مدت یک ماه در مناطق معتدل و سردسیر این شهرستان ادامه

می‌یابد.

با توجه به قیمت مناسب ریواس در بازار همه ساله در این فصل از سال درآمد قابل توجهی عاید افراد و خانوارهای مشغول به کار برداشت این محصول در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.