قاسم رحیمی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در وضعیت کنونی متاثر از بیماری کرونا، تثبیت اشتغال نیروی کار موجود را از اهداف ویژه امسال خود تعریف کرده و تحقق این هدف را دنبال می‌کند.

وی صیانت از حقوق قشر کارگر را یکی از وظایف اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ذکر و بیان کرد: این اداره کل به عنوان ضلع سوم مثلت کارگر، کارفرما و سیاستگزار، نقش تسهیل‌گری و کمک به حل و فصل مشکلات و اختلافات بین کارگر و کارفرما را به عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: نیروی کار و کارفرما جدا از هم نیستند و تولید با نقش‌آفرینی این دو بازوی مهم ادامه می‌یابد و بر همین اساس، طی سال گذشته بیش از هشت هزار فقره پرونده اختلاف بین کارگر و کارفرما در استان اردبیل در مراجع حل اختلاف بررسی شده و آرای لازم با رعایت کامل اصل بی‌طرفی صادر شد.

وی با اشاره به نظارت کامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بر رعایت قانون کار افزود: در اجرای مفاد قانون کار، پارسال دو هزار و ۲۵۰ نفر در قالب مشاغل سخت و زیان‌آور از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند شدند.

رحیمی ارتقای سطح مهارتی کارگران از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ارایه خدمات پزشکی و بیمارستانی به کارگران از طریق مراکز درمانی تامین اجتماعی را از دیگر خدمات دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل ذکر کرد.

وی همچنین کارگران را از اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور و از عوامل مهم ارزش‌آفرین در عرصه تولید و اقتصاد عنوان کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا اقتصاد جامعه و کسب و کار بیشماری را تحت تاثیر قرار داده و موجب بیکاری کارگران زیادی شده است ولی خدمات رسانی به کارگران بیکار شده آغاز شده است.

استان اردبیل یکهزار ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی دارد و حدود ۱۵۰ هزار کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.