نماینده مجری طرح آزاد سازی رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی مورد اشاره در محدوده روستاهای حمل آباد، محمودآباد وگاور قلعه به طول تقریبی ۶ کیلومتر با هدف آزاد سازی تصرفات و جلوگیری از به زیر آب رفتن مناطق مسکونی و زمین‌های زراعی که مشکل عمده منطقه مورد نظر می باشد با نظارت اداره منابع آب اردبیل در حال انجام است.

موسی معمر با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط اداره منابع آب اردبیل در آزاد سازی، بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها بیان  کرد: اداره امور منابع آب شهرستان اردبیل به همراه اکیپ گشت و نظارت در چندین ماه اخیر اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی همکاری شهروندان بخصوص دهیاری ها را برای حل مشکل رودخانه‌های استان و جلوگیری از خسارات احتمالی هنگام سیلاب موثر دانست و گفت: با مشارکت همگانی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها می‌توان جلوی خسارت احتمالی سیلاب را گرفت.

او از آمادگی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

معمر بر ضرورت تعامل و همکاری دوجانبه برای ساماندهی و صیانت از رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های موجود در حریم و داخل شهرها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آب‌های معدنی به گردشگران باید اقدامات مناسبی بعمل آید.

وی لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و ادامه‌داد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری‌ها اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.