عباس جنگی مرنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به لزوم  آمادگی و هماهنگی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل سیلاب احتمالی افزود: امسال بالغ بر ۳۳ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان ساماندهی و لایروبی شده است.

وی اظهار داشت: درآستانه سال جدید و پیش بینی وقوع سیلاب‌های بهاری لازم است مدیران مربوطه و روسای ادارات منابع آب شهرستان‌ها آمادگی داشته و نسبت به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برنامه‌ریزی لازم را بعمل آورند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین بر آمادگی مدیران آب شهرستان‌ها در برابر سیلاب احتمالی ناشی از ذوب برف و بارش‌های رگباری با انجام عملیات لایروبی و بازگشایی نقاط آسیب پذیر و هماهنگی با سایر مسئولان شهرستان‌ها تاکیدکرد.

وی  از آمادگی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط آمادگی داریم تا در زمینه های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

جنگی بر ضرورت تعامل و همکاری دوجانبه برای ساماندهی و صیانت از رودخانه ها تاکید کرد و گفت: برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های موجود در حریم و داخل شهرها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آب‌های معدنی  به گردشگران باید اقدامات مناسبی بعمل آید.

وی لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و ادامه داد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری‌ها  اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.