امین حسین‌پور روز پنجشنبه در بازدید اعضای کمیته عمران مرزی استانداری اردبیل از رودخانه مرزی بالهارود اظهارداشت: مطالعات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انجام و بازه‌های بحرانی و خطرساز شناسایی شده و برای اخذ اعتبار برای بازه‌هایی که نیاز به ساماندهی دارد، تلاش می‌شود.

وی افزود: در صورت اخذ اعتبار از مدیریت برنامه‌ریزی، عملیات ساماندهی با اولویت اجرایی خواهد شد.

وی حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

او همچنین از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

رضا بدرزاده، رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای لایروبی و بازگشایی مسیر اصلی رودخانه ادامه دارد و در صورت تامین ماشین‌آلات نسبت به لایروبی و بازگشایی مقاطع حساس رودخانه بالهارود اقدام خواهد شد .

رودخانه مرزی بالهارود یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های استان اردبیل می‌باشد که بطول ۱۱۵ کیلومتر در قسمت شرقی شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار واقع شده، این رودخانه از ارتفاعات کوه‌های قره‌بلاغ در شهرستان گرمی سرچشمه گرفته و در مسیر خود چند رودخانه داخلی نیز به این رودخانه متصل می‌شود.

بر اساس پروتکل ۱۳۳۵ رودخانه بالهارود به عنوان مرز کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌باشد و در طول مسیر جریان کشاورزان حاشیه رودخانه از آن بهره‌مند می‌شوند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.