بهروز رزمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر مخابرات منطقه اردبیل، با اشاره به اهمیت پروژه هوشمندسازی مدارس در شرایط خاص حاکم بر کشور گفت: هوشمندسازی مدارس استان در ۲ مرحله از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.

وی هوشمندسازی مدارس را از اولویت‌های اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تحقق برنامه ششم توسعه ذکر کرد و گفت: در مرحله اول ۱۴۶ مدرسه و در مرحله دوم ۶۳۴ مدرسه هوشمندسازی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهارداشت: تمهیدات لازم جهت تسریع در روند اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در نظر گرفته شده و تمام مدارس ابلاغ شده استان تا پایان امسال هوشمندسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، آموزش و پرورش می‌تواند محتوای آموزشی را با روش‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اختیار دانش آموزان قرار داده و محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت دانش‌آموزان فراهم کند.

رزمی ضمن بررسی و امکان سنجی هوشمندسازی مدارس تعیین شده و شناسایی چالش اجرای این طرح در مناطق روستایی استان، خواستار تعامل و هماهنگی دستگاه‌های متولی جهت اجرای سریع و دقیق این طرح شد.

وی هوشمندسازی مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش را موجب تسریع در فعالیت‌ها و دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی برای دانش‌آموزان ذکرکرد.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع بیماری کرونا، از روز سوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ تعطیلی مدارس در استان اردبیل ابتدا به صورت کوتاه چند روزه و سپس به صورت چند هفته‌ای آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

با ادامه‌دار شدن تعطیلی مدارس و لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی بویژه بستر اینترنت، هوشمندسازی مدارس نیز برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه آغاز شده است.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل چند روز پیش اعلام کرد که آموزش مجازی و غیرحضوری ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دوره‌های مختلف تحصیلی این استان با استفاده از بستر اینترنت آغاز شده و بهره‌گیری از پیام‌رسان شاد آغاز شده است.

احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل چند روز پیش در مصاحبه با خبرنگاران، میزان هوشمندسازی مدارس استان اردبیل را ۲۴ درصد اعلام و حدود ۴.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در این زمینه یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه روستایی در استان اردبیل تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال از تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت برخوردار شده و با این کار، بستر آموزش مجازی و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به شکل بهتر در سال‌های آینده فراهم می‌شود.

۱۹۰۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.