به گزارش ایرنا ، این طرح ها شامل نصب، راه اندازی و‌ نوسازی سامانه های نسل دوم، سوم و‌چهارم تلفن همراه، توسعه و‌ نوسازی شبکه انتقال داده، توسعه فیبرنوری، احداث کافونوری، راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، افزایش پهنای باند اینترنت استان، راه اندازی ATM روستایی، برقراری اینترنت پرسرعت روستایی، توسعه مراکز‌کم ظرفیت تلفن ثابت و تجمیع مراکز و اجرای فیبرنوری منازل می باشد.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در این آیین با بیان اقدام های مطلوب در حوزه ارتباطی در استان اردبیل گفت: در سال جاری سه هزار شغل در حوزه ارتباطی این استان ایجاد شده است.
محمد جواد جهرمی افزود: اردبیل استان موفقی در حوزه ارتباطات بوده و در2 سال گذشته شاخص توسعه استان در این بخش پنج رتبه رشد داشته و در پوشش ارتباطات روستایی هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: در استان اردبیل در حوزه گردشگری و کشاورزی با ادغام ICT رشد قابل توجهی متصور است به طوری که 2 هزار هکتار از اراضی دشت مغان به صورت آزمایشی با استفاده از ICT زیر کشت آبی خواهد رفت و در سایر استان ها نیز این روش اجرا خواهد شد.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات سیگنال های تلویزیونی در مناطق شهری استان اردبیل رفع می شود، بیان کرد: در مناطق مرزی استان نیز مشکل پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم تا شهریور امسال رفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: طبق برنامه باید در 9 نقطه گردشگری استان اردبیل ADSL پرسرعت راه اندازی شود که تاکنون در 2 نقطه گردشگری راه اندازی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
او گفت: تمامی شهرهای استان اردبیل از اینترنت 3G و 4G برخوردار بوده و استفاده از تلفن همراه نسل سوم و چهارم در آنها میسر خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر یک روزه پنجشنبه وارد استان شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.