فرهاد سبحانی روز پنجشنبه در خلخال افزود: بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در مناطق روستایی را مقاوم‌سازی می‌کند و تا ۱۰ سال آینده تمامی واحدهای مسکونی  روستایی در استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

وی بیان کرد: این استان دارای یک هزارو ۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است که مطالعه و تهیه طرح هادی تمامی روستاها انجام یافته و حتی در نزدیک به ۱۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان هم عملیات مطالعه و تهیه طرح هادی انجام شده است.

او گفت: در راستای بازنگری طرح هادی روستاهای با زمان بیش از ۱۰ سال، طرح هادی  بیش از ۲۰۰ روستا در سطح استان بازنگری شده است.

سبحانی اضافه کرد: برای افزایش رفاه و آسایش روستاییان نیز در ۲ سال اخیر یک میلیون متر مربع از معابر روستایی استان آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون ۵۱ درصد از واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستاهای خلخال مقاوم‌سازی شده است.

به گفته وی ،  تاکنون ۱۳ هزار مسکن کم‌دوام و بی‌دوام در روستاهای خلخال از طریق پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت ۱۲ ساله مقاوم‌سازی و بهسازی شده که همین امر موجب کسب رتبه اول توسط بنیاد مسکن این شهرستان در بین شهرستان های استان شده است .

به گفته وی، در حال حاضر نیز ۹ هزار واحد مسکونی روستایی این شهرستان نیازمند مقاوم سازی است. .

وی از ادامه عملیات اجرایی بهسازی معابر روستایی در ۲ روستای هدف گردشگری اندبیل و گیلوان خلخال در سال جاری‌ خبر داد و افزود: مطالعات اجرای پروژه‌های بهسازی معابر در چند روستای هدف گردشگری این شهرستان از جمله روستاهای شال و اسبو واقع در بخش شاهرود پایان یافته و با تخصیص اعتبار در سال ۹۹ عملیات اجرایی این طرح ها توسط بنیاد مسکن این شهرستان اجرا می‌شود.

او اظهار کرد:اجرای  پروژه‌ها و طرح‌های هادی روستاهای طولش ، خمس ، بفراجرد ، اسکستان و همچنین اجرای پروژه نوسازی ۷۷ واحد مسکونی در حال تخریب روستای مصطفی‌لوی خلخال در سال جاری اجرا ویا تکمیل می‌شوند .

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ادامه عملیات اجرایی طرح احداث بزرگترین برج اداری ،تجاری ، خدماتی و تفریحی استان اردبیل در شهر خلخال خبر داد و افزود:این پروژه در ۱۵ طبقه  در ابتدای بلوار مصطفی خمینی این شهر از۲ سال پیش آغاز شده و در سال جاری بخشی از واحدهای تجاری طبقات پایین آن به مرحله بهره‌برداری میرسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.