به گزارش ایرنا ، فرهاد سبحانی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تاکنون 51 درصد از واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام روستاهای شهرستان خلخال مقاوم سازی شده اند.
وی با بیان اینکه از شروع اجرای طرح مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در استان اردبیل بیش از 53 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شده ، گفت: با افزایش استحکام بناهای روستایی ضریب ایمنی این واحدها در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بمراتب افزایش یافته است.
سبحانی اظهار کرد: از 87 هزار واحد مسکونی روستایی استان اردبیل که نیاز به مقاوم سازی دارند تاکنون 53 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
او با بیان اینکه بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در مناطق روستایی را مقاوم سازی می کند، افزود: تا 10 سال آینده همه واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی در استان مقاوم سازی می شود.
او گفت: تاکنون 13 هزار مسکن کم دوام و بی دوام در روستاهای خلخال از طریق پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت 12 ساله مقاوم سازی و بهسازی شده که همین امر موجب کسب رتبه اول توسط بنیاد مسکن این شهرستان در بین شهرستان های استان شده است.
سبحانی با اشاره به اینکه طرح هادی برای هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار در استان اردبیل تهیه شده ، بیان کرد: طرح هادی در 460 روستای این استان نیز اجرا شده است.
او گفت: برای افزایش رفاه و آسایش روستاییان نیز در 2 سال اخیر یک میلیون متر مربع از معابر روستایی استان آسفالت شده که بخشی از آن در روستاهای خلخال انجام شده است.
وی از ادامه عملیات اجرایی بهسازی معابر روستایی در 2 روستای هدف گردشگری اندبیل و گیلوان خلخال در سال آینده خبر داد و افزود: مطالعات اجرای پروژه های بهسازی معابر در چند روستای هدف گردشگری این شهرستان از جمله روستاهای شال و اسبو واقع در بخش شاهرود پایان یافته و با تخصیص اعتبار در سال 98 عملیات اجرایی این طرح ها توسط بنیاد مسکن این شهرستان اجرا می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ادامه عملیات اجرایی طرح گردشگری تفرجگاه ازناو و همچنین اجرای طرح های هادی روستاهای طولش ، خمس ، بفراجرد ، اسکستان و همچنین اجرای پروژه نوسازی 77 واحد مسکونی در حال تخریب روستای مصطفی لوی خلخال در سال آینده خبر داد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.