به گزارش ایرنا ، فرهاد سبحانی روز جمعه در آیین افتتاح طرح هادی روستایی شهرستان کوثر افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرا و تکمیل این طرح ها شامل زیرسازی ، آسفالت ، سنگفرش و بهسازی معابر روستایی در مناطق مختلف این استان 140 میلیارد ریال هزینه کرده است.
او گفت: برای اجرای طرح هادی 426 روستای استان با مسیر 635 کیلومتری و بیش از 880 هزار متر مکعب عملیات خاکی ، آواربرداری، خاکبرداری و خاکریزی 610 هزار متر مکعب زیرسازی و بیش از 2 میلیون متر مربع روسازی اعم از آسفالت و سنگفرش اجرا شد.
وی با بیان اینکه مطالعات 35 طرح هادی روستایی استان به پایان رسیده ، از اجرای این طرح ها از سال آینده در مناطق روستایی خبرداد.
سبحانی گفت: بنیاد مسکن در طول چهار دهه فعالیت ، ضمن مطالعه و تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای 20خانوار به تعداد هزار و 17 روستا و 40 مورد روستای زیر 20 خانوار ، طرح بازنگری 170 طرح هادی روستاهای با عمر بالای بیش از 10 سال را اجرا کرده است.
او با بیان اینکه اجرای طرح ملی مقاوم سازی مسکن روستایی افزایش استحکام بنا و سازه های روستاهای استان اردبیل را در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بهمراه داشته ، اظهار داشت: برای بهسازی و مقاوم ‌سازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان شامل 55 هزار و 500 واحد مسکونی 12 سال تلاش شده است.
سبحانی افزود: این نهاد با ارائه تسهیلات بلاعوض و یا کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت همراه با ارائه مشاوره های کارشناسی رایگان و نظارت بر اجرای پروژه ها ، تسیهلات یارانه دار برای تعمیر 11 هزار و 500 واحد مسکونی نیاز به تعمیر کمک کرد.
او گفت: همچنین با ایجاد فضا و سکونت‌ گاه ‌های مناسب نسبت به صاحب‌ خانه کردن اقشار آسیب پذیر ، تامین مسکن برای خانواده ‌های فاقد سرپناه و کمک به احداث مسکن برای خانواده ‌های زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی، خانواده ‌های بی‌سرپرست و یا بد سرپرست و خانواده‌ های دارای 2معلول کمک مالی بلاعوض ارائه شد.
وی احداث هشت هزار و 585 واحد مسکونی برای محرومان بی سرپناه و اقشار کم درآمد در شهرهای استان اردبیل را گوشه ای از عملکرد این نهاد ذکر کرد.
سبحانی اظهار داشت: تاکنون بیش از 490 واحد مسکونی از محل کمک های مالی حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) برای خانواده ‌های محروم و اقشار فاقد سرپناه احداث و 2 هزار و 959 واحد مسکونی ارزان‌ قیمت نیز به خانواده‌ های بی‌ بضاعت و کم ‌درآمد تحویل شده است.
او از افزایش سقف تسهیلات بانکی مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات در مناطق روستایی استان 250 میلیون ریال با کارمزد پایین و بازپرداخت 15 ساله می باشد.
فرهاد شکارچی ، رییس بنیاد مسکن شهرستان کوثر نیز در این آیین گفت: برای اجرای طرح هادی روستاهای این شهرستان در سال جاری از جمله روستای گنجگاه 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 859 روستا سکونت دارند.
تاکنون 871 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی و مجوز ایجاد 37 دهیاری جدید هم صادر شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.